H&M vinner Årets insats inom hållbart varumärkesbyggande!

I januari 2014 valde Sustainable Brand Insight ut 10 företag som under 2013 startat eller breddat specifika insatser inom hållbarhet och hållbart varumärkesbyggande. I år tilldelas priset H&M för deras insats Garment Collecting.

H&M vinner för att de genom insatsen Garment Collecting:

• visade att de vågade göra något nytt och innovativt som de dessutom implementerade i hela 53 länder
  • satt fokus på sitt hållbarhetsarbete och visat på hur de själva vill bidra till minskat slöseri och en bättre värld
  • har fått konsumenterna att tänka efter men också aktivt leta i garderoberna samt ta sig till H&M-butikerna för att lämna kläder
  • skapat ett koncept som i sin utformning är hållbart. Garment Collecting är en insats som fortsatt pågår i H&M-butikerna och som konsumenterna kan använda sig av mer framöver. Med tiden kommer insatsen också att kunna optimeras och utvecklas ytterligare.

H&M mottog sitt pris vid prisutdelningen för Sustainable Brand Index™ 2014 på Waterfront Congress Centre den 31 mars.