James Gray tvåfaldigt aktuell på Cannes Filmfestival

Britten James Gray och den vackra franska skådespelerskan Marion Cotillard gör sällskap till Cannes Filmfestival i år.

Det är hela fem år sedan britterna kunde skryta med sin närvaro på världens mest prestigefyllda filmfestival. I år har den brittiske regissören och manusförfattaren James Gray med hela två filmer.

THE IMMIGRANT med Marion Cotillard, Joaquin Phoenix och Jeremy Renner i rollerna. Om en kvinna i 1920-talets Manhattan som blir lurad in i prostitution. James Gray står för regin och filmen tävlar om den åtråvärda Guldpalmen.

BLOOD TIES med Mila Kunis, Clive Owen, Zoe Saldana och Marion Cotillard i rollerna. New York 1974- Om två bröder på var sin sida lagen. James Gray har skrivit manus och filmen visas utom tävlan.

Bägge filmerna distribueras av Scanbox i Skandinavien och har biopremiär under hösten/vintern 2013.

Presskontakt:
Irini Siga
irinis@scanbox.com
www.scanbox.com
www.facebook.com/scanboxsverige

Scanbox Entertainment är ett framstående nordiskt underhållningsbolag med kontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Sedan företaget grundades 1980 har det gått från att vara en dansk videodistributör till att bli Nordens tredje största film- och underhållningsbolag.