Marcus & Martinus på svenska biografer 20 januari!

Norska tonårsidolerna Marcus & Martinus har det senaste året tagit Skandinavien med storm med sin trallvänliga popmusik. I januari nästa år kommer dokumentären om pojkarna från den norska lilla byn Trofors!

Marcus & Martinus gör charmerande popmusik på norska och engelska och killarnas stora hitlåt ”Elektrisk” har sålt PLATINA i Sverige och debutalbumet ”Hei” streamas flitigt bland de svenska fansen. Musikvideon till ”Elektrisk” har i skrivande stund nästan 29 miljoner visningar på YouTube och fansens engagemang och kärlek till killarna är av sällan skådat slag.

Marcus & Martinus Gunnersen är 14-åringarna som började sjunga i kör redan som 4-åringar. Karriären tog fart efter en talangshow under en familjesemester i Thailand och 2012 vann popduon hela Norges hjärtan när de tog hem segern i den norska upplagan av Lilla Melodifestivalen (Melodi Grand Prix Junior) med låten ”To dråper vann”.

Den 14-åriga tvillingduon skapade total hysteri under sina Sverige-konserter på Lisberg, Gröna Lund och Allsång på Skansen i somras och i februari väntar 2 utsålda konserter i Globen. Men först intar de biosalonger över hela landet i sin första långfilm "Tillsammans mot drömmen"! Dokumentärfilmen följer idolerna från när killarnas karriärer kickade igång på allvar i början på 2015 och ända fram till och med hösten 2016 med två utsålda konserter på Oslo Spektrum.

Filmen får biopremiär över hela landet den 20 januari 2017!

Originaltitel: Marcus & Martinus: Sammen om drømmen
Regi: Daniel Fahre