Chokladnyheter från Prestat!

Chokladnyheter från Prestat!

Prestat är ett av Storbritanniens mest respekterade chokladföretag. I över 100 år har Prestat levererat lyxiga chokladpraliner och tryfflar till såväl kungligheter och stjärnor som till chokladälskande familjer och barn runt om i världen.

Prestat grundades av Antoine Dufour 1902, vars familj uppfann chokladtryffeln på 1800-talet. Under 1930-talet utvecklades chokladmärket till att även omfatta andra chokladprodukter än just tryfflar. Sedan 1975 har Prestat varit hovleverantör till det engelska kungahuset och 2009 öppnade man en egen ”shop-in-shop” på det anrika varuhuset Harrods i London. Chokladsortimentet är stort och omfattar både chokladkakor, tryfflar och handgjorda praliner av högsta kvalitet som säljs i vackra askar i storlekar från 40 gram till 1 kg.

Nu breddar vi sortimentet och erbjuder ytterligare produkter ur deras gedigna portfölj; två nya bars, smarriga tryfflar och härligt lövtunna chokladflarn.

Dark Chocolate Raspberry Bar

Mörk choklad med 60% kakaohalt fullmatad med hallon. En utsökt kombination av bitterhet, sötma och härliga röda hallon.

Varje kaka innehåller 75 gram och rek butikspris är 35 kr.

Milk Chocolate Bar Sea Salt & Almond

Utsökt mjölkchoklad med 35% kakaohalt tillsammans med smakenav mältat korn, rostad mandel och havssalt från Anglesey.

Varje kaka innehåller 75 gram och rek butikspris är 35 kr.

Dark & Rich Chocolate 70% Wafers

Oblattunna flarn av mörk choklad som skapats av de finaste blandningar av utvalda afrikanska kakaobönor. Detta är de klassiska flarnen, fint balanserad, mjuk och ren smak av mörk choklad.

Dark & Milk Caramel & Sea Salt Thins

En ask med härligt lövtunna chokladflarn som skapats för att fira 60-årsdagen av den Engelska Drottningens kröning. Halva asken består av flarn med mörk choklad och havssalt och andra halvan av flarn med mjölkchoklad smaksatt med kola och havssalt.

Pink Marc de Champagne Truffles

De härligt rosa Champagnetryfflarna är berikade med Marc de Champagne från druvor med ursprung från Épernay, huvudstad i Champagne. Vår rosa Marc de Champagne Tryffeln har ett hjärta av en luftig mörk choklad ganache som doppats i rosa choklad och pudrats med florsocker.

Varje ask innehåller 175 gram och rek butikspris 179 kr.

Praline Truffles with Hazelnut, 175 gram

Denna klassiska pralinétryffel skapas av en blandning av rostade krossade hasselnötter och socker som doppats i sammetslen mjölkchoklad innan en slutlig pudras med kakaopulver.