Lakritsens dag hos Lakritsfabriken

Lakritsens dag hos Lakritsfabriken – en inspirerande dag för alla

På Lakritsens dag, den 12:e april, bjuder Lakritsfabriken in till en heldag där besökarna får lära sig om samt smaka lakrits i flera olika varianter. Vi vill skapa en inbjudande atmosfär som lockar både stadens invånare, turister och intresserade från hela västra Skåne.

Lakritsfabriken startade 2011 när Martin Jörgensen lanserade Sveriges första glutenfria premiumlakrits. Idag är Lakritsfabriken ett välkänt varumärke med återförsäljare i hela landet. Företaget är baserat i Helsingborg och butiken och caféet på Ängelholmsvägen är ett uppskattat besök för såväl Helsingborgare som turister.

− Att ha butik och café i Helsingborg är ett perfekt sätt att visa upp våra produkter och samtidigt få träffa våra trevliga kunder, säger Martin Jörgensen, VD på Lakritsfabriken.

Med ett brett sortiment som innehåller klassisk mjuklakrits, chokladdoppad lakrits och lakrits i kombination med bland annat frukt och bär har Lakritsfabriken något för alla smaker.

− Vi vill att det ska finnas något för alla våra kunder. Därför är all vår lakrits glutenfri och vi erbjuder även veganska alternativ, fortsätter Martin.

På Lakritsfabriken kan man även lära sig mer kring råvaran och smaka olika varianter av rålakrits. Det finns en stor efterfråga om att få mer insikt i produktionen av lakrits vilket Lakritsfabriken vill kombinera ihop med dagens stora intresse för matlagning. Tillsammans med Matstudio BBQ i Helsingborg vill Lakritsfabriken därför bygga upp en atmosfär där besökarna genom workshops, stationer och tävlingar får en heldag full av lakrits, mat och dryck.

Välkommen att fira Lakritsens dag på Ängelholmsvägen 34 den 12:e april från kl 11-19!

För mer information, kontakta:

Maja Kihlberg

provning@lakritsfabriken.se

042-141113

Läs mer om Lakritsens dag hos Lakritsfabriken här: https://www.facebook.com/events/391360438107793/