Lakritsfabriken i Ramlösa expanderar!

Lakritsfabriken i Ramlösa expanderar!

Förra året slog Lakritsfabriken omsättningsrekord med 12 miljoner kronor och utökar nu sina lokaler med 230m², vilket innebär ännu större möjligheter till ökad utveckling och plats för fler produkter.

Lakritsfabriken i Ramlösa utökar sina lokaler på Ängelholmsvägen i Helsingborg med 230m² fr.o.m. den 1 mars 2017. Den ökade ytan ger en bra möjlighet för företaget att kunna fortsätta expandera och få plats med fler produkter från den egna produktionen.

”Vi fortsätter hela tiden att expandera och 2016 var ett rekordår för Lakritsfabriken, där vi omsatte 12 miljoner kronor. Jag ser väldigt positivt på Lakritsfabrikens utveckling och målet är att om tre år kunna öka omsättningen till 20 miljoner kr. Vi hoppas att en utökning av lokalerna kan vara till bra hjälp på vägen dit.” säger Martin Jörgensen VD och grundare för Lakritsfabriken i Ramlösa.
Sedan starten i början av år 2011 i ScandChocos lokaler i Ramlösa, blir detta den tredje gången Lakritsfabriken utökar sina lokaler. År 2012 startades den första egna produktionen i gamla slakthuset i Helsingborg, samtidigt som en del av verksamheten fanns kvar i Ramlösa. Det dröjde inte länge innan företaget vuxit sig för stort ännu en gång och man började se sig om efter nya lokaler. En möjlighet dök upp på Ängelholmsvägen i Helsingborg, december 2013 öppnades Lakritsfabriken i Ramlösas butik och februari 2014 flyttades även pack och produktion hit. Här drivs nu Lakritsfabriken som vi känner det idag – med butik, café, lakritsprovningar samt pack och produktion. Det är även här den 230m² stora utökningen av lokalerna kommer ske.

OM LAKRITSFABRIKEN

Sveriges första glutenfria premiumlakrits lanserades av Lakritsfabriken år 2011 och finns inte bara i Sverige utan även våra nordiska länder samt i Tyskland, Schweiz, Spanien, England och USA. Nu fem år senare har sortimentet vuxit och innehåller flera nya spännande produkter som chokladdoppad lakrits med olika smaksättningar, toffee, lakritspulver och granulat.

Lakritsfabriken i Ramlösa drivs av Martin Jörgensen, tidigare kock och sommelier, och distribueras på den svenska marknaden av systerföretaget ScandChoco AB.