Ration lanseras på Apotea - Sveriges största apotek på nätet!

Ration lanseras på Apotea - Sveriges största apotek på nätet!

Vi kan nu presentera att det danska varumärket Ration lanseras på Sveriges största apotek online, Apotea. Sortimentet av näringsrika snackbars kommer i början av mars finnas på Apotea’s hemsida att handla hem fraktfritt.

De populära snackbarsen från Ration är ett nyttigt och enkelt mellanmål med noga utvalda ingredienser med långsamma kolhydrater och näringsrika smaksättningar. Ration riktar sig framför allt till personer som lever en hektisk livsstil där det inte alltid finns möjlighet att äta ett mellanmål sittande. Genom lanseringen på den stora onlinejätten Apotea kommer varumärket nå ut till tio tusentals nya kunder varje dag.

”Vi är otroligt glada över att vår svenska partner ScandChoco AB har fått Ration att säljas via Apotea AB. Det har länge varit ett viktigt mål för Feel Good Company att kunna täcka Sveriges alla hörn på ett sätt som gör det enkelt för svenska konsumenter att bekanta sig med de många näringskvaliteter som våra snackbars erbjuder. Det råder inga som helst tvivel om att det med en stark partner som Apotea kommer att innebära stor skillnad för Rations produkter, både försäljningsmässigt och i förhållande till att öka den allmänna kännedomen om vårt varumärke i Sverige. – säger Jesper Schmith Kampmann, Grundare och VD Feel Good Comapany ApS.

De kulörta snackbarsen kommer att vara tillgängliga på Apotea från och med början på mars i ett flertal smaker

Smaker som kommer finnas hos Apotea från början på mars.

- Äpple, Kanel

- Äpple, Rabarber

- Äpple, Rödbeta och Citron

- Äpple, Mango och passionsfrukt

- Äpple, Mynta och Lime

- Äpple, Blåbär och Svarta vinbär

Om Ration:

Ration skapades 2016 av två eldsjälar som ville tillverka en snackbar gjord av riktig mat. Rations bars är därmed utformade för att hålla dig mätt länge och innehåller enbart naturliga och vitaminrika ingredienser. Rations produkter följer de nordiska kostråden och är ett perfekt mellanmål på språng eller när blodsockret sjunker. Ration ägs av Feel Good Company ApS med grundaren och VD’n Jesper Schmith Kampmann i spetsen.

Om Apotea

Apotea är Sveriges första fullskaliga apotek som inte har någon fysisk butik utan bara finns på nätet. Medarbetarna på Apotea har lång erfarenhet av näthandel och sedan 2011 har Apotea Läkemedelsverkets tillstånd att bedriva apotek med ett heltäckande sortiment av både receptfria och receptbelagda läkemedel. Apotea är även Sveriges största apotek med en omsättning på knappt 4,2 miljarder SEK. Utöver läkemedel erbjuder även Apotea ett brett sortiment av hudvård, hushållsartiklar och ätbara produkter.