Gå direkt till innehåll
Den 1700 m2 stora nya ytan för möten och event med ingång från Drottninggatan går nu att boka.

Säljstart för Downtown Campers nya mötes- och eventyta

1 september slår Downtown Campers nya mötes- och eventyta Roots upp portarna, och redan nu går det att boka.

På Roots kommer det finnas 13 mötesrum i varierande storlek, varav 9 blir multiflexibla med öppningsbara väggar. Av 1300 kvm kan 900 bli öppen eventyta. Det nya våningsplanet kommer att ha samma spännande känsla och atmosfär som det övriga hotellet, med fördelen att inredningen blir mycket flexibel så att man kan ta emot större mötesförfrågningar än vad man hittills kunnat. Den göteborgsbaserade arkitektbyrån Stylt Trampoli står som garant för design och inredning.

Det nya våningsplanet ligger med entré mot Drottninggatan och kommer inrymma flexibla mötes- och eventlokaler för upp till 650 nyfikna personer samt ett café som kommer vara tillgängligt för förbipasserande på Drottninggatan.

Förutom service i världsklass har gästerna även möjlighet att boka allt vad Downtown Camper erbjuder i form av aktiviteter, wellness, nattsömn, mat och god dryck.

Öppnar: 1 september 2019
Säljstart: 2 januari 2019

För mer information, kontakta:
Mette von Schack, Marketing Manager Downtown Camper by Scandic
072-180 22 94, mette.schack@scandichotels.com