Gå direkt till innehåll
Smile with Pride tillsammans med Scandic och QX  – detta händer på Scandic under Pride

Nyhet -

Smile with Pride tillsammans med Scandic och QX – detta händer på Scandic under Pride

Årets Pride-säsong har redan dragit igång runt om i landet och Scandics 85 svenska hotell är med och engagerar sig. Årets firande är en förlängning av förra årets koncept Smile with Pride och hyllar även i år rättigheterna till att vara sig själv. Scandic drar bland annat ut på husvagnsturné tillsammans med QX. Läs mer om Scandics aktiviteter under Pride.

Scandic har de senaste åren samarbetat med QX och de har tillsammans firat i tält under Pride-veckan i både Stockholm och Malmö. I år växer engagemanget till fler svenska städer – Göteborg, Sundsvall och Örebro. I Stockholm firar Scandic tillsammans med och i QX episka tält på Östermalms IP. I Göteborg, Malmö, Sundsvall och Örebro dyker QX upp med egen Pride-husvagn där Scandic är medresenärer. Självklart finns Scandics Smile with Pride-tandkräm på plats på festivalerna.

I övrigt engagerar sig hotellen i sina orters Pride-firande där hotellen pyntas och bjuder på Pride-stämning, läs mer på https://www.scandichotels.se/pride

Firande tillsammans med Scandic och QX i sommar:
Stockholm 1-4 augusti
Göteborg 14-19 augusti
Malmö 7-10 juni
Sundsvall 1-7 juli
Örebro 24-26 augusti

För mer information, kontakta:
Christine Fraser, Kommunikation Scandic Sverige
christine.fraser@scandichotels.com, 070-4394144

Presstelefon Scandic Sverige

Presskontakt +46721802153

Om Scandic Hotels

Om Scandic Hotels Sverige
Scandic är det största hotellföretaget i Norden med mer än 280 hotell i drift och under utveckling på över 130 destinationer. Scandic är ledande när det kommer till att integrera hållbarhet inom alla områden och dess prisbelönta koncept inom tillgänglighet säkerställer att Scandic är till för alla. Väl omtyckt av gäster och medarbetare är Scandic Friends Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen och företaget en av de mest attraktiva arbetsgivarna i regionen. Scandic är noterat på Nasdaq Stockholm.
www.scandichotels.se