Anna Wirén ny marknadschef för Scandic Sverige

Anna Wirén ny marknadschef för Scandic Sverige

Anna Wirén är sedan 29 augusti ny marknadschef för Scandic i Sverige och har tidigare erfarenhet från både rese- och restaurangbranschen.

- Det ska bli otroligt spännande att jobba på Scandic som just nu är inne i en intressant fas med två nya hotell som öppnas, Scandic Victoria Tower och Scandic Grand Central, säger Anna Wirén.

Anna Wirén kommer senast ifrån restaurangbokningssajten Bookatable.com och Livebookings där hon varit VD och marknadschef. Anna har tidigare varit marknadschef för SJ.

- Med Anna förstärker vi vår marknadsorganisation med en person som lång erfarenhet av både marknadsföring och försäljning inom hårt konkurrensutsatta branscher. Hennes kunskaper är mycket värdefulla för oss då vi nu är på offensiven med nyöppningar av hotell och förändringar i marknads- och säljstrukturen, säger Stephanie Smitt Lindberg, sälj- och marknadsdirektör för Scandic Sverige.