Pressmeddelande -

Fem olika barer under ett och samma tak - Scandic Grand Central samlar kollegorna till cocktail-tävling

Nu har Scandic Grand Centrals besökare chansen att beställa cocktails från fem olika barer – från en och samma barstol. Onsdagen den 17/4 startar Scandic Grand Central en cocktailtävling som tar plats i baren Acoustic en trappa upp. Tävlingsdeltagare är branschkollegor från Marie Laveau, Häktet Vänster, Tjoget och Svartengrens. Varje bar ställer upp med en noga komponerad drink som får representera dem. Gästerna kommer hitta alla fyra tävlande drinkar i veckans cocktail-lista.

Tanken med tävlingen är att höja nyfikenheten kring hantverket och visa på den kreativitet som ligger bakom en kvalitetscocktail. Dessutom får gästerna möjlighet att stötta deras eventuella favoritbar och prova signaturdrinkar från fyra olika barer under ett och samma tak. Den cocktail gästerna tycker är godast vinner tävlingen och serveras på Teaterbaren under maj månad.

Tävlingen avslutas lördagen den 20/4.

scandichotels.se
Varje dag jobbar Scandics 7.500 medarbetare med ett enda mål – att du ska trivas. Som Nordens hållbaraste hotellkedja har vi alltid fokus på miljö, socialt ansvar och tillgänglighet. Scandic är Nordens största hotellkedja med 160 hotell i åtta länder och sammanlagt 29 849 hotellrum med en omsättning på 923 miljoner EUR. Vi vill vara mer än bara ett hotell – en plats där människor träffas, jobbar och inspireras.

Presstelefon Scandic Sverige

Presskontakt +46721802153

Om Scandic Hotels

Om Scandic Hotels Sverige
Scandic är det största hotellföretaget i Norden med mer än 280 hotell i drift och under utveckling på över 130 destinationer. Scandic är ledande när det kommer till att integrera hållbarhet inom alla områden och dess prisbelönta koncept inom tillgänglighet säkerställer att Scandic är till för alla. Väl omtyckt av gäster och medarbetare är Scandic Friends Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen och företaget en av de mest attraktiva arbetsgivarna i regionen. Scandic är noterat på Nasdaq Stockholm.
www.scandichotels.se