Scandic förbättrar citylägen med Rica

Scandic förbättrar citylägen med Rica

Nu får Scandic sex nya hotell i Sverige. I februari presenterades Scandics förvärv av Rica Hotels vilket gör Scandic till Nordens största hotellkedja, med 230 hotell i åtta länder, varav merparten i Norden. Integreringen är i full gång och i Sverige innebär det att Scandic breddar och stärker sin position i Stockholm, Göteborg och Malmö. Först ut att bli Scandichotell är tidigare Rica Hotel Kungsgatan i Stockholm.

Första hotellet som integreras är Scandic Kungsgatan som är en del av det klassiska varuhuset PUB. Under kommande fem veckor kommer sedan ett hotell i veckan att byta namn till Scandic. Den stora förändringen för hotellens gäster blir främst att Scandic adderar ett antal av sina välkända produkter och koncept, såsom minibutik vid receptionen/lobbyn, gym, Face-produkter i alla rum, Scandics egenfiltrerade kylda och buteljerade vatten samt Scandics populära lånecyklar. Precis som Scandics hotell är Ricas hotell sedan tidigare Svanenmärkta.

- I Sverige får vi genom integreringen en ännu starkare position i Stockholm, Göteborg och Malmö. För våra gäster betyder det förstås ännu fler hotell att välja mellan, med ännu bättre lägen i storstäderna. Det innebär också ett bredare erbjudande där det bästa från två hotellkedjor kommer samman till en ännu bättre helhet, säger Martin Creydt, Sverigechef på Scandic.

Kommande Scandic-hotell
Stockholm:
Scandic Kungsgatan (Rica Hotel Kungsgatan), Scandic Gamla Stan (Rica Gamla Stan), Scandic Klara (Rica Hotel Stockholm) och Scandic Talk (Rica Talk Hotel)
Göteborg: Scandic No. 25 (Rica Hotel No. 25)
Malmö: Scandic Stortorget (Rica Hotel Malmö)

Scandic satsar stort
Scandic genomför nu också en omfattande renovering av sina svenska hotell där fokus ligger på ny design och inredning. Mer än 1,6 miljarder har hittills investerats i den största renoveringen någonsin i Norden. I höst öppnar Scandic Jamie’s Italian på Scandic Anglais vid Stureplan. Jamie’s Italian är den kända kocken Jamie Olivers hyllning till italiensk mat och kärlek till den italienska livsstilen.

För mer information:
Martina Tengvall, PR & Communications Director: +46 0709-73 50 70, martina.tengvall@scandichotels.com

Taggar

Scandic är den självklara marknadsledaren i Norden med nästan 230 hotell sedan uppköpet av Rica. Varje dag jobbar våra 13 000 medarbetare mot ett enda mål: att våra gäster ska känna sig välkomna hos oss – oavsett om de kommer för att bo, umgås med vänner eller arbeta. Som den mest hållbara hotellkedjan i Norden har vi alltid fokus på miljö, socialt ansvar och tillgänglighet.

Presstelefon Scandic Sverige

Presskontakt +46721802153