Gå direkt till innehåll

Pressmeddelande -

Scandic fortsätter att lyfta upp interna talanger - Elin Burström är ny Hotelldirektör på Scandic Skellefteå

Scandic har rekryterat Elin Burström som nyligen tillträtt tjänsten som Hotelldirektör för Scandic Skellefteå. Elin är en intern talang som under det senaste året haft rollen som operativ chef på Scandic Skellefteå.

Elin har sedan 2015 varit en integrerad del av Scandic Skellefteå då hon tidigare varit operativ chef på hotellet och kan verksamheten utom och innan. Hon har även under fem år varit ansvarig för mat- och dryckesverksamheten på Scandic Skellefteå och har sedan tidigare en bred erfarenhet från befattningar inom just mat & dryck.

– Det känns superroligt att rekrytera en intern talang till detta uppdrag. Elin är en naturlig ledare och eftersom hon har stark lokalkännedom och en gedigen branschfarenhet, är jag övertygad om att hon kommer att tillföra mycket till vår organisation framgent, men också i nuläget när besöksnäringen har påbörjat sin återstart, säger Karin Lundman, Distriktsdirektör för Scandic norra Sverige.

Det känns roligt och ärofyllt att få detta uppdrag. Scandic är ett fantastiskt företag med många möjligheter och jag är stolt över att fått förtroendet och tillhöra en organisation med goda värderingar. Både Skellefteå och hotellet ligger mig varmt om hjärtat eftersom jag anser att vår fantastiska stad ska vara det självklara resmålet när turister från världens alla hörna ska besöka Västerbotten. Jag ser mycket fram emot att stärka arbetet med att positionera hotellet och Skellefteå som destination, tillsammans med mina fantastiska kollegor och det lokala näringslivet, säger Elin Burström, nytillträdd Hotelldirektör för Scandic Skellefteå.

Elin tillträdde sin roll som Hotelldirektör på Scandic Skellefteå i juni 2021.

För mer information, vänligen kontakta:

Karin Lundman, Distriktsdirektör, Scandic Hotels
Email: karin.lundman@scandichotels.com

Oscar Brehmer, Communication Manager, Scandic Hotels Group
Email: oscar.brehmer@scandichotels.com

Om Scandic Hotels Sverige
Scandic är det största hotellföretaget i Norden med mer än 280 hotell i drift och under utveckling på över 130 destinationer. Scandic är ledande när det kommer till att integrera hållbarhet inom alla områden och dess prisbelönta koncept inom tillgänglighet säkerställer att Scandic är till för alla. Väl omtyckt av gäster och medarbetare är Scandic Friends Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen och företaget en av de mest attraktiva arbetsgivarna i regionen. Scandic är noterat på Nasdaq Stockholm.
www.scandichotels.se

Presstelefon Scandic Sverige