Scandic inviger Nordens största gymkedja

Stockholm 2009-02-26

Välkommen på pressträff

Scandic inviger Nordens största gymkedja

Staffan Olsson spänner musklerna och startar träningsmaskinerna på Scandic Infra City den 3 mars. Under våren öppnar Scandic nya gym i snabb takt och därmed får hotellgästerna en ström av nya, moderna gym att putsa formen i.

Scandic är Nordens ledande hotellkedja. Nu inviger vi nya konceptgym på våra hotell och blir därmed även den största kedjan av gym i Norden.

- Det här är en stor och viktig satsning på en av våra hjärtefrågor, nämligen att människor ska ha möjligheter att leva hälsosamt även när de reser och bor på hotell. Med de nya gymmen på plats blir Scandic den största kedjan av gym i Norden, berättar Martin Creydt, driftsdirektör för Scandic.

Handbollslandslagets förbundskapten Staffan Olsson har gått från en karriär som handbollsspelare i världsklass till tränare och förbundskapten. Han söker ständigt träningsmöjligheter när han och lagen är ute och reser.

- En av svårigheterna med att leva ett aktivt liv med många resor är att hitta möjligheter att träna. Nyckeln till god form ligger i att hitta fungerande rutiner för att röra på sig kontinuerligt, därför känns Scandics satsning på fräscha och moderna gym väldigt smart, säger Staffan Olsson.

Träffa Staffan Olsson när han inviger Scandics nya gym - nu blir Nordens ledande hotellkedja även Nordens största gymkedja.

Plats: Scandic Infra City

Dag: 3 mars 2009

Tid: 11:00 - 12:00

Det kommer finnas tid för frågor och fotografering. Önskar du en enskild intervju så kontakta oss gärna senast dagen före. Efter pressträffen kan du hämta högupplösta bilder på Staffan i gymmet på Scandics pressrum.

Läs mer om Scandic Infra City och våra hotell i Stockholm

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jessica Agert, presschef, Scandic, tel: +46 709 73 50 13

e-mail: jessica.agert@scandichotels.com

Om Scandic Hotels Sverige
Scandic är det största hotellföretaget i Norden med mer än 280 hotell i drift och under utveckling på över 130 destinationer. Scandic är ledande när det kommer till att integrera hållbarhet inom alla områden och dess prisbelönta koncept inom tillgänglighet säkerställer att Scandic är till för alla. Väl omtyckt av gäster och medarbetare är Scandic Friends Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen och företaget en av de mest attraktiva arbetsgivarna i regionen. Scandic är noterat på Nasdaq Stockholm.
www.scandichotels.se

Presstelefon Scandic Sverige