Magnus Draheim är ny hotelldirektör på Scandic Östersund Syd

Pressmeddelande -

Scandic rekryterar lokalt - Magnus Draheim är ny hotelldirektör på Scandic Östersund Syd

Scandic har rekryterat Magnus Draheim som nu tillträder tjänsten som Hotelldirektör för Scandic Östersund Syd. Magnus kommer närmast från Frösö Park Hotel i Östersund där han varit ytterst ansvarig för mat- och dryckesverksamheten i närmare fem år.

Magnus Draheim har många års erfarenhet inom besöksnäringen och har en gedigen bakgrund inom hotellindustrin i både Sverige och Norge. Magnus har under sina år i branschen varit en uppskattad ledare och arbetat för att stärka Östersund som destination, ett arbete som han nu kommer att utveckla i sin roll som Hotelldirektör på Scandic Östersund Syd.

- Jag är stolt och glad över den här rekryteringen jag är övertygad om att Magnus kommer att tillföra mycket till vår organisation. För mig har det varit viktigt att vi rekryterat en person med lokalanknytning då Scandic Östersund Syd är en central pusselbit i att attrahera nationell och internationell turism som stärker Östersund som destination, säger Karin Lundman, Distriktsdirektör för Scandic i norra Sverige.

- Jag tycker det ska bli jättekul att få vara en del av ett för staden, så anrikt och viktigt hotell som Scandic Östersund Syd. Jag har mottagits otroligt bra av mina nya kollegor på hotellet och ser verkligen fram emot att fortsätta leverera enastående och minnesrika gästupplevelser till alla våra gäster. En viktig fråga för mig är hållbarhet, så jag blir extra glad över Scandics gedigna och mångåriga arbete mot en mer hållbar hotellupplevelse där vi tillsammans jobbar för ett stort serviceintryck på våra gäster men ett litet avtryck på miljön, säger Magnus Draheim, nytillträdd Hotelldirektör, Scandic Östersund Syd.

Magnus tillträdde sin tjänst som Hotelldirektör under försommaren 2021.

För mer information, vänligen kontakta:

Karin Lundman, Distriktsdirektör, Scandic Hotels
    Email: karin.lundman@scandichotels.com

Oscar Brehmer, Communication Manager, Scandic Hotels Group
    Email: oscar.brehmer@scandichotels.com

Om Scandic Hotels Sverige
    Scandic är det största hotellföretaget i Norden med mer än 280 hotell i drift och under utveckling på över 130 destinationer. Scandic är ledande när det kommer till att integrera hållbarhet inom alla områden och dess prisbelönta koncept inom tillgänglighet säkerställer att Scandic är till för alla. Väl omtyckt av gäster och medarbetare är Scandic Friends Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen och företaget en av de mest attraktiva arbetsgivarna i regionen. Scandic är noterat på Nasdaq Stockholm.
    www.scandichotels.se

Presstelefon Scandic Sverige