En bagagerumsmatta, placeras helt enkelt i bagageutrymmet på bilen

Bagagerumsmatta, en bilägares bästa vän?

SC Styling har sedan uppstarten 2004 alltid varit motiverade till att ha ett så brett sortiment inom bilstyling och biltillbehör som möjligt. Tankesättet har varit att erbjuda kunden allting de kan möjligtvis tänka sig vilja ha till sin bil som inte är en reservdel. Genom de gångna åren har företaget ofta varit först på bollen när det kommer till produkter som efterfrågas av konsumenter.

Går man tillbaka i tiden så var modellanpassade strålkastare och baklampor var en av nycklarna till företagets initiala framgång. Kort senare, var det väghållning som stod på menyn och även där var SC Styling snabba till skott och kunde erbjuda modellspecifika sänkningssatser till ett flertal bilmodeller. Åren har gått och det nämnda tankesättet lever kvar i bolaget än idag. Belysning och väghållning lever i högsta grad kvar i dagsläget och är fortsatt en stor del av den Nordiska "bilstylingsmarknaden". Dock, har fler produkter fått en förhöjd efterfrågan, en av dessa är bagagerumsmattor.

Bagagerumsmattor är en produkt som kan liknas med underkläder, det är inte många personer som någonsin ser det men du är extremt tacksam för att det finns. SC Styling har idag tagit fram över 1500 bagagerumsmattor till mer än 500 olika bilmodeller. En bagagerumsmatta är inte ett jättespännande köp, men, förmodligen ett av de mer nyttosamma köpen.

Hur använder man då en av dessa bagagerumsmattor?

Steg 1. Placera mattan i bagageutrymmet

Klart.

Alla bagagerumsmattor från SC Styling är modellanpassade till en specifik bilmodell och därför är det extremt enkelt att bara placera den utan att behöva vika, klippa eller krångla. Väl placerad så kommer denna gummi- eller plastmatta skydda ditt bagageutrymme från alla typer av vätskor och smuts som kan tänkas förekomma i detta utrymme. När olyckan väl är framme så lyfts mattan ut och skakas eller spolas av istället för att riskera fuktskador, missfärgningar och sänkt andrahandsvärde på bilen.

Till den slutgiltiga frågan, är bagagerumsmattan en bilägares bästa vän?

Om bagagerummet används frekvent så är svaret ja.