LED konverteringskit

LED-konverteringskit

LED konverteringssatser att byta ut dina tradioniella glödlampor är verkligen ett måste. Flera modeller ger upp till hela 5000 lumen, betydligt mycket mer ljus än tradionella glödlampor. Få full effekt från första sekunden och slipp fördröjning med Xenon. De vanligaste modellerna är H1 Led, H3 led, H4 led, H7 led och H11 led. Vi har självfallet alla vanliga förekommande modeller av ledkonverteringskit och dessutom kan vi erbjuda dig två olika prissegment.

Vanliga frågor och svar om LED konverteringskit

Ska jag välja H7 Xenon eller H7 Led på min bil?

Vi på SC Styling rekommenderar numera alltid LED före Xenon. Den främsta orsaken är snabbheten för lampan att nå full effekt där LED är väldigt mycket snabbare än Xenonljus. Den lägre strömförbrukningen är också ett stort plus.

Vad skiljer på era ledkonverteringssatser, den ni kallar Basic och den andra ni erbjuder?

På våra Basic ledkonverteringssatser lämnar vi 12 månaders garant medans den dyrare varianten har du 36 månaders garantitid. Det som skiljer de åt är mängden ljus de lämnar och vilken typ av led komponent som sitter i.

Funkar era ledkonvertingssatser för både bil och lastbil?

Svaret är Ja. Våra ledkonverteringssatser är multivolt 9-32.

Klarar man att besiktiga bilen med LED-konverteringssats monterad?
Det säkra svaret är att du klarar dig om du bara monterat LED-konverteringssatsen på ditt helljus.