Black Friday

Black Friday på SC Styling

All time high för SC Styling

Black Friday är den största försäljningsdagen för många E-handlare. Julafton ligger så pass nära inpå, så många passar på att köpa sina julklappar redan i slutet av november. SC Styling är en av många företag som ökar sin försäljning drastiskt under den här dagen.

Hur kommer det sig att ni säljer så pass mycket under just Black Friday? Det är väl inte så många som köper bilstyling på vintern?

- Under Black Friday har vi lagt mycket energi på marknadsföring och prispressat alla våra produkter med 10–35%. Det som är viktigt är att framföra till våra kunder att vi inte bara har bilstyling till de flesta bilmodellerna, utan även biltillbehör så som extra ljus, golvmattor, bilvård och många fler produkter. Vi har över 60 000 produkter, så kunder hittar alltid någonting som dem behöver till sin bil,
säger Daniel Björck, marknadsansvarig på SC Styling.

Hur många ordrar blev det under Black Friday, och hur sköter ni logistiken under den här perioden?

- Under Black Friday så blev det en ökning på 67% i orderingång jämfört med föregående år. Detta ser vi självklart mycket positivt på och vi kan inte göra annat än att tacka våra kära kunder.

När det gäller logistiken så är dem just nu åtta personer nere på lagret och packar förfullt. Men på SC så hjälps vi åt. Så vi som jobbar med kundtjänst, webb och marknad kommer troligen behöver ge dem en hjälpande hand på lagret för att få med så mycket som möjligt på transporten, så att kunderna får sina ordrar så snabbt som möjligt, säger Björck.

Sammanfattningsvis blev SC Stylings Black Friday en succé, vi får se om Black Friday 2022 blir lika framgångsrikt.

Richard Larsson
    Praktik - Affärsutveckling SC Styling