Uppsala Car Festival är den 26 augusti 2023

Favorit i repris - UCF gör comeback

För andra året i rad anordnas bilträffen UCF - Uppsala Car Festival - utanför SC Stylings huvudkontor i Uppsala. Den 26:e augusti kan besökare avnjuta tävlingar, mässpriser på produkter och musik - och självklart massor av coola bilar.

Förberedelserna för 2023 års Uppsala Car Festival är i full gång på SC Styling. Kartor ska tryckas, korv ska inköpas och alla ytor ska skrubbas tills de blänker - allt för att kunna ta emot besökare på bästa möjliga sätt.

- Vi började faktiskt planera så tidigt som i våras, redan då var det så pass högt tryck och efterfrågan, säger SC Stylings marknadsansvarige Daniel Björck om årets träff.

- Vi insåg ganska snabbt att UCF inte kunde vara en engångsgrej, det blev så stort så snabbt, fortsätter han.

Förra årets UCF var en riktig fullträff, med 200 besökare och över 70 bilar. Det bjöds på något att äta och tävlingar, då bland annat Mad Mans Performance (bästa tyska bilen) vann 5000 kronor i första pris.

Årets upplägg är mycket likt förra året, med vissa förfiningar. Utöver snygga och coola bilar som tävlar i olika kategorier - bästa tyska bil, bästa japanska bil, bästa Volvo, SC’s Choice och People’s choice - så kommer det även finnas flera aktiviteter för besökare. Bland annat korvgrillning, rundvandring inne i SC-byggnaden och tävlingar. Dessutom kommer det att vara 15% rabatt på alla lagerförda varor.

UCF är den 26 augusti 2023 klockan 11:00-15:30 på Libro Ringväg 29 A i Uppsala. Uppemot 90 utställare är anmälda, och inträde för besökare är helt gratis. Här finns mer info om UCF.

I år hoppas man på ännu fler besökare än 2022, och SC Stylings VD Karl Östlund tror att även årets UCF kommer att bli en stor succé bland både utställare och besökare. Dessutom är han personligen riktigt peppad:

- Det är ju sjukt kul att få träffa alla kunder och bara ha det trevligt och tugga lite om bilar, avslutar han.