Foto: Oscar Malmlund

Större, bättre, mer - SC Sponsring under 2023

SC Styling har länge haft ett nära samarbete med flera begåvade personer i form av sponsring. Då det digitala landskapet förändras varje dag så har det funnits ett behov av att omstrukturera detta så att ännu fler bilbyggare, influencers och visionärer kan ansöka om sponsring under 2023. Nu avslöjar företaget sitt nya upplägg.

Inför 2023 kommer SC Styling se över hur man hanterar sponsring. Med flera nya roller och kategorier så kommer fler personer än någonsin tidigare ha möjligheten att sponsras av företaget, både individuellt och som grupp.

Enskilda personer kan ansöka om sponsring i kategorierna “Projekt”, “Ambassadör” eller “Kreatör”. Här efterlyser man visionärer som vill göra något extraordinärt, vare sig det innebär bilbyggande, närvaro på sociala medier eller medieproduktion. I potten finns bland annat förmånliga rabatter i webbshoppen och gratis merchandise.

Även större grupper kan ansöka om sponsring tillsammans i kategorierna “Events”, “Klubbar och “Motorsport”. SC Styling har länge sponsrat evenemang och klubbar med saker som rabatter, tält och priser. Detta eftersom man har velat bevara bilkulturen, både lokalt och nationellt. Även här kan man bland annat få förmånliga rabatter i webbshoppen och gratis merchandise.

Nytt för 2023 är att man har utökat kategorin “Projekt” till att innefatta tre olika bilar istället för en enda. Det innebär att fler än någonsin har möjlighet att genomföra stora byggen och projekt. Man har också valt att satsa ännu mer på motorsport och tuning med kategorin “Motorsport”.

“Tuning-sortiment blir större för varje dag som går, och motorsporten har aldrig varit ett mer relevant forum för SC Styling att synas på än vad det är idag,” säger marknadsansvarig Daniel Björck.

Företaget väljer alltså att dels fortsätta med sådant som har fungerat tidigare, och att utöka några utvalda koncept. Målet är att stödja bilkulturen både i Sverige och i andra länder.

“Vår ambition med det här upplägget är att hjälpa bilvärldens sanna visionärer att få sina idéer och drömmar att bli verklighet,” avslutar VD Karl Östlund.

SC Styling öppnar upp för ansökningar om sponsring den andra januari 2023.

Ellen A.