SC Styling 17år

Uppsalaföretaget SC Styling firar 17 år

Bilstyling företaget SC Styling arbetar med tiotusentals olika produkter till de flesta bilmärkena, de arbetar ständig med trendspaningar inom bilvärlden och har ett brett sortiment till de allra flesta bilmodellerna. Det är troligen därför dem har blivit så stora som dem är idag.

Mycket har hänt sedan 2004, inte bara samhället och den digitala närvaron i sig har förändrats drastiskt, utan även e-handlaren har blivit tvungen att följa med utvecklingen och anpassa sig till konsumentens förhöjda förväntningar.

-Vi har väl framför allt byggt på sortimentet genom åren. Från början var vi verkligen nischade på Styling delar men med åren har vi blivit mer av en helhetsleverantör av allt inom Styling, tuning, performance och tillbehör. Idag kan du i princip hitta allt du vill ha till din bil som INTE är en reservdel. Det är en stor styrka vi har, säger Karl Östlund, VD på SC Styling

17 år inom just e-handel är en långtid, många aktörer har bara varit verksamma ett par år. Det faktum att SC Styling varit aktiva under en längre period måste betyda något.

-Först och främst vill jag framhäva att kunder hos oss kan känna en trygghet. Både när det kommer till leverans, betalsätt, garantivillkor men det vi också kan erbjuda våra kunder är en trevlig och kunnig support som kan hjälpa till med eventuella frågor som kan uppstå både före och efter köp, säger Östlund.

För tillfället har företaget kunder på fyra olika marknader Sverige, Norge, Finland och Danmark. Dessutom finns det även en global hemsidan, så vart man än är i världen så kan man beställa produkter från dem. Känslan är att de kommer gå in i flera marknader och få stora marknadsandelar och bli störst inom bilstyling och tuning i Norden.

-Vi har en vision och plan om att fortsätta växa både i och utanför Sverige och på lång sikt bli den ledande spelaren inom styling, tuning, performance segmentet ute i Europa, säger Östlund.

Just nu har SC Styling 16 anställda och föregående år var de 11 anställda, vilket i sin tur betyder att de har ökat sin personalstyrka med 45% bara under det senaste året. Som det ser ut just nu så kommer SC Styling lägga in en ännu högre växel, för att visa att dem är Sveriges största företag inom bilstyling och tuning.

Undrar man någonting mera om SC Styling så kan man hitta mer information här.

Richard Larsson
Praktik - Affärsutveckling SC Styling