MARCHON EYEWEAR UTSER JACOB BLOND SOM KOMMERSIELL DIREKTÖR FÖR SCANDINAVIAN EYEWEAR

NEW YORK, NY, den 08 NOVEMBER 2021 Marchon Eyewear, Inc. meddelade idag att Jacob Blond har utsetts till kommersiell direktör för Scandinavian Eyewear.

Blond kommer till Marchon Eyewear med en grundlig erfarenhet inom glasögonbranschen, särskilt för den nordiska marknaden. Han har tillbringat en stor del av sin karriär hos Luxottica, senast som chef för oberoende återförsäljare i Norden. Före Luxottica hade Blond roller hos Esprit och Nike.

Blonds utnämning kommer vid en tidpunkt när Marchon återlanserar Scandinavian Eyewears varumärke Skaga. Varumärket meddelade nyligen en ny kampanj, webbplats och designriktning för att följa den senaste glasögonkollektionen.

"Jacob tar med sig en stor erfarenhet från både optik- och sportbranschen till Marchon. Hela vårt team ser fram emot att lära sig av honom och att utnyttja hans bakgrund för att ta Scandinavian Eyewear till nästa nivå", säger Michael Van Es, VD, Marchon Eyewear, EMEA.

"Jag är mycket stolt över att börja på Scandinavian Eyewear när företaget återupplivar Skaga för att fira sitt 70-årsjubileum", tillade Blond.

Blond kommer att leda förvaltningen av Marchons skandinaviska glasögonmarknad med ansvar för försäljning, marknadsföring och kundservice. Dessutom kommer ett starkt affärspartnerskap med finance att etableras. Blond kommer att vara baserad i Danmark och rapportera till Michael Van Es.

Om Marchon Eyewear, Inc.

Marchon Eyewear, Inc., är en av världens största tillverkare och distributörer av kvalitetsglasögon och -solglasögon. Företaget marknadsför sina produkter under prestigefyllda varumärken, inklusive: Calvin Klein, Columbia, Converse, DKNY, Donna Karan, Dragon, Flexon, Karl Lagerfeld, Lacoste, Lanvin, Liu Jo, Longchamp, Marchon NYC, MCM, Nautica, Nike, Nine West, Pilgrim, Pure, Salvatore Ferragamo, Skaga och Victoria Beckham. Marchon Eyewear distribuerar sina produkter genom ett globalt nätverk av dotterbolag och distributörer som tillgodoser mer än 80 000 försäljningspunkter, och finns i mer än 100 länder. Altair Eyewear är en del av Marchon Eyewear, vars varumärke säljs genom fler än 10 000 oberoende optiska återförsäljare. Marchon Eyewear är ett företag i VSP Global® som drivs av ögonläkare. Företaget fokuserar på att kunna ge sina 88 miljoner medlemmar prisvärda högkvalitativa ögonbehandlingar och glasögon. För mer information, besök www.marchon.com och följ @marchoneyewear.

• marchon
  • lacoste
  • scandinavian eyewear
  • victoria beckham
  • solglasögon
  • eyewear
  • mode
  • nike
  • salvatore ferragamo
  • damglasögon
  • longchamp
  • calvin klein
  • glasögon
  • optik
  • skaga
  • lanvin
  • inspiration
  • calvin klein jeans

Scandinavian Eyewear är ett genuint svenskt företag som sedan 2012 är en del av koncernen Marchon Eyewear Inc. Sedan 1948 har företaget utvecklat och distribuerat glasögon av högsta kvalitet till de nordiska länderna. I produktportföljen finns många välkända varumärken så som Skaga, Pilgrim, Calvin Klein, Lanvin, Nike, Lacoste, Longchamp, Marni, MCM, DKNY, Converse och Salvatore Ferragamo. Med vår produktkunskap vill vi att du ska kunna se bättre, känna dig bättre och att se bättre ut med fokus på design, komfort och hållbarhet.