​Scandinavian Photo bjuder in till nyöppning i Mölndal

I slutet av januari i år öppnade Scandinavian Photo sin första kompletta flaggskeppsbutik i Sverige med placering i centrala Stockholm på Vasagatan 14. Nu är det dags för nästa steg i satsningen och torsdagen den 25 oktober bjuds det in till nyöppning i butiken i Mölndal. Under dagarna tre fylls butiken med öppningserbjudanden och i den helt nya eventytan föreläser några av Sveriges och världens allra främsta fotografer och kreatörer.

Det koncept som lanserades i och med öppningen av den nya butiken i Stockholm i början på året var en del av Scandinavian Photos nya omnikanalskoncept. Nu tas konceptet vidare till den väletablerade butiken i Mölndal som nu får sig en rejäl ansiktslyftning. Butiken uppdateras både visuellt och innehållsmässigt – för att kunna erbjuda en helhetsupplevelse kring foto och film även på västkusten.

– Vi lanserade vårt nya omnikanalskoncept i början på året där Vasagatan var startskottet på detta. Nu är det dags att ta vidare konceptet västerut och uppdatera vår butik i Mölndal. Butiken har redan en stor kundbas och vi hoppas att vi nu med dessa uppdateringar av både utseende och erbjudande kommer att få ännu fler bildintresserade att besöka oss, säger Anders Halvarsson, VD Scandinavian Photo.

Lokalerna har under renoveringen uppdaterats med ny inredning och nya touch & try-ytor. I butikens centrum har det skapats en eventyta där föreläsningar, kurser och andra typer av event kommer att anordnas. Butiken kommer att inrymma marknadens bredaste sortiment av hårdvara och tillbehör, ett omfattande hyressortiment, en serviceavdelning samt en worklounge där entusiaster och yrkesfotografer kan träffas för att ta en kaffe eller sitta och jobba.

– Vår målsättning är att butiken ska vara en naturlig mötesplats för alla som har en passion för foto och film. Genom att regelbundet anordna olika typer av event i våra butiker och erbjuda kreatörerna en möjlighet att kostnadsfritt sitta och arbeta i vår worklounge hoppas vi att vi kan få fler att samlas och samtala kring bild och film, fortsätter Halvarsson.

Scandinavian Photo är nordens ledande återförsäljare av foto- och videoutrustning. Scandinavian Photo har totalt tre butiker i Sverige, en i Norge samt en växande e-handel i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Anders Halvarsson, VD
+46(0)70-791 55 56
anders.halvarsson@scandinavianphoto.se

Bilder från invigningen:

Bilder från butiken under uppbyggnad

Foto: Johan Borehed

• fotobutik
  • butik
  • video
  • foto
  • mölndal
  • södra ågatan 18a

Scandinavian Photo är Nordens ledande återförsäljare av foto- och videoprodukter. Försäljning finns i dagsläget i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Bolagets strategi är att kombinera e-handel med mötesplatser i form av fysiska butiker i de större städerna. Scandinavian Photos fokus är bra priser, kunnig personal och hög servicegrad. Bolaget har cirka 140 anställda, har servicekontor i Bankeryd och Stockholm och omsätter cirka 750 miljoner kronor.