Luxair har precis landat på Scandinavian Mountains Airport.

Första internationella flighten till Scandinavian Mountains Airport

Idag välkomnades vintersäsongens första internationella flight till Scandinavian Mountains Airport. Det är flygbolaget Luxair som erbjuder två alternativa flygningar. Det ena är till Dubai och det andra till Sälenfjällen. På flyget satt ett 60-tal passagerare som nu ska njuta av fjällvärlden under några dagar.

Samtliga passagerare Coronatestades innan de fick kliva ombord på planet i Luxemburg. Innan flyget går tillbaka testas passagerarna igen på flygplatsen i Sälen.

- Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! Den här säsongen har ju inte riktigt blivit som vi planerat pga. pandemin. Så det känns såklart jätteroligt att välkomna en internationell flight i de här tiderna. Jag tycker att Luxair och vi lyckats visa att man kan ordna helt ”Coronasäkra” flygningar. Nu ser vi fram emot kommande sportlovsflighter med TUI som flyger ifrån Göteborg, Malmö och Stockholm den här vintersäsongen. Säger Gunnar Lenman, vd på Scandinavian Mountains Airport.

scandinavianmountains.se