Familjen Backner framför Sälens Högfjällshotell i mitten på 90-talet.

Familjen Backner lämnar Sälens Högfjällshotell

The Grand old lady sings it´s Blues…

Efter noggrant övervägande och lång betänketid har vi tillsammas, jag och min familj, kommit fram till att det efter 34 år på Sälens Högfjällshotell är dags att lämna över stafettpinnen. Vi känner att vi inte har energin att ingå ytterligare en ny hyresperiod nu när vårt nuvarande hyresavtal går ut den 30 april 2025. Petra och jag har spenderat mer än halva våra liv på hotellet och vår son Jack är född och uppvuxen bland gäster, musiker och personal på hotellet.

Vi vill, av hela våra hjärtan, tacka alla våra underbara gäster och alla tusentals medarbetare som gjort allt detta möjligt. Vi har alltid gått till jobbet med stolthet för vad vi tillsammans åstadkommit med ”the grand old lady”. Självklart vill vi givetvis också tacka våra leverantörer och inte minst alla de artister som har gästat våra scener genom åren.

Självklart kommer vi att tillsammans, med vårt fantastiska team, som till stora delar förhoppningsvis kommer att jobba kvar efter vi lämnat, verkligen kämpa för att leverera de största upplevelserna och den högsta kvalitén även under säsongen 2024-2025.

Vi hoppas verkligen att ni alla passar på att besöka oss nästa säsong.

Med bästa Högis-hälsningar

Familjen Backner

Vid frågor kontakta:
Thommy Backner/VD
tb@topeja.se

Jessica Larzon/Information & PR
jl@scandinavianresort.se

Vid fastighetsfrågor;
Lars-Göran Dahl
lgd@skistar.com

Regioner

Once you’ve been our guest at Scandinavian Resorts, you’ll want to come back. We have made it our mission to operate classic Swedish hotels providing world-class hospitality in attractive destinations. We aim to spoil our guests and make them feel truly at home through our first class service and unique culinary experiences.

Jessica Larzon

Presskontakt Marketing & Communication Manager Marketing & Communication +46 280 87045 Scandinavian Resorts

FROM COAST TO MOUNTAIN World-class hospitality in attractive destinations

The dining experience is one of our real passions and a core focus. We are inspired by the best culinary experiences around the world and are keen to share them with you. Visit any of our cherished hotels and restaurants within the Scandinavian Resorts group and you’ll enjoy a diverse range of gastronomic delights – we have 19 different restaurant concepts! Welcome to our world.

Scandinavian Resorts AB
Clüwers väg 35