Succé för Normandie Landstigningspecial - Ölvemarks Holiday

Succé för Normandie Landstigningspecial - Ölvemarks Holiday

En mycket eftertraktad resa 2014 är Normandie Landstigningsspecial. En 7 dagars bussresa som utgår från Malmö. Den är i skrivande stund helt slutsåld för året.

70 år sedan Dagen D - de allierades invasion av Normandie 6 juni 1944. Atlantvågorna slår in mot Normandies klippor och mot Omaha Beach, när de första soldaterna landsätts. Vi kan nästan ta på historien och livsödena som möter oss. Få dagar är så omtalade som dessa. Och få resor så minnesvärda som denna.

Under tre fullmatade dagar ägnar vi oss åt att utforska platserna där dramatiska händelser i samband med landstigningen ägde rum. Historien får liv i landsbygdens småstäder, längs den dramatiska kustlinjen och i det böljande gröna landskapet. Vi lämnar förstås heller inte Normandie utan att ha stiftat närmare bekantskap med landsändans kulinariska specialiteter, såsom cider, camembert och calvados!

- Detta är en fantastisk resa! I Normandie uppmärksammar man under hela året att det är 70 år sedan Dagen D och då blir efterfrågan extra stor, säger Pier Ågårdh, en mycket historieintresserad reseproducent på Ölvemarks Holiday.

För ytterliggare information om resan:

Normandie Landstigningsspecial

Resa till Normandie med flyg:

Normandie och Bretagne