Fantastiska Berlin med 50 olika julmarknader att välja mellan

Dags att fundera på vintern .....

Välkommen till en stämningsfull julmarknad, en glädjefull jul eller ett glittrande nyårsfirande!

Sommaren är inte slut ännu och än är det lång tid kvar till Europas julmarknader slår upp sina dörrar, men hos researrangören Scandorama är det full fart på bokningarna inför vinterns julmarknadsresor.

• Resenärernas längtan efter julmarknadsmys, kanderade mandlar, rykande Glühwein och krispig decemberluft har väckts tidigt i år, vår bransch påverkas mycket av vädret och nu när hösten närmar sig, ser många av våra resenärer fram emot julens stämningsfulla resor säger Jeanette Larsson, marknadsansvarig på Scandorama.
  • Många av våra resenärer tar med sig både familj och vänner på julmarknad, jul och nyårsresorna. Att stiga ombord på bussen och luta sig tillbaka i ett bekvämt säte är det perfekta sättet att bara koppla av och mysa, säger Jeanette Larsson.

Bland de mest populära julmarknadsresorna med buss hör klassiska julmarknadsstäder som Lübeck, Celle, Bremen och Berlin, men även några uppstickare som julshopping i Stettin och korsvirkespärlan Hildesheim, hör till de mest bokade resorna.

Det har också blivit populärt att följa med på en resa över julhelgen, våra resenärer uppskattar att välja bort all julstress och få allt serverat i en praktfull julstad som Dresden eller Hameln, glida fram i sakta mak på en kryssning på Maas eller fira jul på ett slott i Polen. Bland nyårsresorna ligger Estoril, Berlin och Nyårskryssning på Hollands kanaler i topp.