Joakim Kjellson - ny VD för Maxli Travel Group med Scandorama

Joakim Kjellson - ny VD för Maxli Travel Group med Scandorama

Joakim Kjellson tar nu över VD-posten för Maxli Travel Group, där Scandorama ingår – en av Sveriges största bussresearrangör. Joakim Kjellson kommer närmast från Mekka Traffic Group i olika roller bl.a hos Bergkvarabuss där han arbetat med verksamhetsutveckling och projekt inom koncernen.

” Jag är mycket glad och tacksam för det förtroendet jag fått, att få ta hand om ett så anrikt varumärke som Scandorama. Jag ser fram emot att, tillsammans med den mycket stora kompetens som finns i organisationen, jobba för att stärka vår position på marknaden och fortsatt bli en långsiktig leverantör av fantastiska reseupplevelser för våra kunder.” säger Joakim Kjellson.

Scandorama och Ölvemarks Holiday har sedan 2009 varit sammanslagna och är sedan 2012 helägda av Bergkvarabuss AB. Sedan oktober 2020 har varumärket Ölvemarks Holiday lagts ner och allt erbjuds i ett varumärke, Scandorama, där man 2021 erbjuder över 130 olika rundresor runt i Europa.

”Joakims erfarenhet, ledarskap och personlighet kommer att passa utmärkt i organisationen och för de utmaningar som bolaget står för” säger Per Thorsell, VD för Mekka Traffic Group.

För mer information, kontakta gärna Joakim direkt på:

Joakim.kjellson@scandorama.se

Som en av Sveriges största researrangörer av guidade buss- och flygresor erbjuder Scandorama ett mycket stort utbud av resor - vinresor, rundresor, weekendresor, flodkryssningar, storstadsresor, långresor samt jul- och nyårsresor. 2021 erbjuder vi över 130 olika resor till spännande destinationer inom Europa. Vår Grupp, Konferens & Event-avdelning skräddarsyr dessutom gruppresor till föreningar och företag – oavsett om det är inom Sverige, Europa eller någon annan plats i världen.

Vi har arrangerat guidade resor i 41 år och konceptet är nu liksom då - flexibla resepaket där du själv kan skräddarsy din resa genom våra olika utflyktsalternativ.