Johan Arlock – ny VD för Maxli Travel Group med Scandorama & Ölvemarks Holiday

Johan Arlock – ny VD för Maxli Travel Group med Scandorama & Ölvemarks Holiday

Johan Arlock tar nu över VD-posten för Maxli Travel Group , där Scandorama och Ölvemarks Holiday - två av Sveriges största bussresearrangörer - ingår. Johan Arlock kommer närmast från Solresor där han varit marknadsdirektör sedan 2004.

- Jag är mycket glad för förtroendet och ser med glädje fram emot de möjligheter och utmaningar som finns för dessa två starka varumärken. Utmaningar i resebranschen finns det många, en bransch som är mycket konkurrensutsatt. Min bedömning är att vi kan, med rätt fokus och strategi, nå mycket goda framgångar, säger Johan Arlock.

Scandorama och Ölvemarks Holiday har sedan år 2009 varit sammanslagna och är sedan augusti 2012 helägda av Bergkvarabuss AB. Som de 2 största bussresearrangörerna i Sverige erbjuder de under året 2015 150 olika resor, alltid med guide. Tidigare VD Per-Ola Svensson meddelade i oktober att han skulle avgå efter ett långt förflutet inom företaget.

- Johans mycket goda kompetenser inom resebranschen kommer att ta båda varumärken framåt och inspirera till en positiv utveckling i en bransch som hela tiden förändras, säger Göran Mellström, VD för Bergkvarabuss.

För mer information, kontakta gärna Johan direkt på:

Johan.arlock@scandorama.se