Ny katalog och 35-årsjubileum för Ölvemarks Holiday

Ny katalog och 35-årsjubileum för Ölvemarks Holiday

Nästa år firar Ölvemarks Holiday 35-årsjubileum med ett fullspäckat jubileumsår. I dagarna når den nya katalogen för 2019 över 40 000 resenärer och resebyråer runt om i landet. I programmet finns över 60 olika resor med både buss och flyg, däribland nyheter som Bilbao med San SebastiánFlorens med Chianti samt Slovakiska Tatrabergen med Bratislava.

Det är alltid lika roligt när den nya katalogen kommer! Hos många av våra resenärer har det blivit tradition att samlas och titta på de nya resorna tillsammans och planera för nästa års resor, säger Jeanette Larsson, marknadsansvarig hos Ölvemarks Holiday.

I 2019 års katalog ryms över 60 olika resor med allt från storstadsresor till weekendresor, rundresor, vinresor och långsemester. Sedan början av november har resorna legat uppe till försäljning på Ölvemarks Holidays hemsida och hittills ligger populära Holland Weekend i försäljningsstoppen.

2019 presenteras 12 nya resor – bland annat en innehållsrik resa till franska Loiredalen, känt för sina pampiga renässansslott och viner. Tycker du om pintxos och kultur finns myllrande Bilbao med San Sebastián bland storstadsnyheterna och för den som vill upptäcka en outforskad del av Europa finns en spännande rundresa till Transsylvanien.

Fullspäckat 35-årsjubileum

1984 rullade Ölvemarks Holidays första bussar ut i Europa och 2019 firar man med ett fullspäckat jubileumsår med särskilt utvalda jubileumsavgångar.

För att fira vårt 35-årsjubileum har vi tagit fram tio unika jubileumsavgångar där festliga evenemang ingår. I Rhen-Mosel firar vi bland annat med en ”Wine & Dine around” med fördrink, förrätt, huvudrätt och dessert på fyra olika restauranger och i Andalusien blir det en eldig Flamencokväll, säger Pier Ågårdh, reseproducent hos Ölvemarks Holiday.

Ölvemarks Holiday grundades 1984 av bröderna Bengt och Mats Ölvemark som tillsammans både körde bussarna och agerade reseledare. Första året följde 584 resenärer med på Bengts och Mats bussresor. I dag reser över 20 000 resenärer årligen med Ölvemarks Holiday, med buss, flyg eller både och. Precis som för 35 år sedan är det alltid en kunnig reseledare med på resorna, som berikar resan och visar guldkornen.

Nyheter 2019

• Florens med Chianti
  • Bilbao med San Sebastián
  • Alperna runt
  • Transsylvanien
  • Loiredalen
  • Wien med Donaukryssning
  • Venedig
  • Slovakiska Tatrabergen med Bratislava
  • Stralsund Weekend
  • Lantliga Österrike
  • Dresden och Leipzig
  • Dublin med Belfast

FAKTA

Boka-tidigt-rabatt! Resenärer som bokar sin resa senast den 31 januari 2019 får upp till 1000:- i rabatt/person.

Våra reseledare följer med på alla resor – välj mellan resor med buss, flyg eller både och.

Se hela Ölvemarks Holidays utbud för 2019 här.

Ölvemarks Holidays nya katalog kan hämtas hos din lokala resebyrå eller beställas på vår hemsida där du även kan bläddra i den digitala versionen.

Som en av Sveriges största researrangörer av guidade buss- och flygresor erbjuder Scandorama och Ölvemarks Holiday tillsammans ett mycket stort utbud av resor - vinresor, rundresor, weekendresor, flodkryssningar, storstadsresor, långresor samt jul- och nyårsresor. 2019 erbjuder vi tillsammans över 150 olika resor till spännande destinationer inom Europa, såväl som exotiska resmål som Kuba, Sydafrika och Sri Lanka. Vår Grupp, Konferens & Event-avdelning skräddarsyr dessutom gruppresor till föreningar och företag – oavsett om det är inom Sverige, Europa eller någon annan plats i världen.

Vi har arrangerat guidade resor i 39 respektive 35 år och konceptet är nu liksom då - flexibla resepaket där du själv kan skräddarsy din resa genom våra olika utflyktsalternativ.