Ny katalog och 40-årsjubileum för Scandorama

Ny katalog och 40-årsjubileum för Scandorama

2020 firar Scandorama 40 år med ett fullspäckat jubileumsår. I dagarna når den nya katalogen över 40 000 resenärer och resebyråer runt om i landet. I programmet finns över 70 upplevelserika resor med klimatsmart buss och flyg. Bland nyheterna finns bland annat spännande St. Petersburg, flera olika vandringsresor och en rundresa till den Toscanska rivieran med Elba.

I 2020 års katalog finns över 70 olika resor varav 24 stycken är nyheter; provsmaka franska favoriter på rundresan Calvados, Loire & Champagne, upplev de outforskade pärlorna Odessa & Moldavien eller kombinera motion med vackra vyer på en endorfinrik vandringsresa. I programmet presenteras även sex nya flodkryssningar, ett resesätt som är oerhört populärt bland Scandoramas resenärer.

– Det är alltid lika spännande när den nya katalogen anländer från tryckeriet. I 2020 års program finns dessutom rekordmånga nyheter. En favorit är St. Petersburg – en unik blandning av öst och väst, gammalt och modernt och världsberömda sevärdheter som Eremitaget och palatset i Peterhof. Eller Bordeaux & Rioja - två fantastiska regioner, med pampiga Bordeaux och charmiga Logrono, världsberömda viner och dessutom trendiga Bilbao, säger Sara Eriksson, reseansvarig hos Scandorama.

Fullspäckat 40-årsjubileum

1980 rullade Scandoramas första bussar ut i Europa och 2020 firar man med ett fullspäckat jubileumsår. Till exempel kan resenärerna följa med på särskilt utvalda jubileumsavgångar på några av de populäraste resmålen genom tiderna.

För att fira vårt 40-årsjubileum har vi tagit fram 8 unika jubileumsavgångar där alla utflykterna ingår. Bland annat kan man följa med på en kryssning genom blomstrande Holland, uppleva Italiens höjdpunkter på Italien Runt med Capri eller njuta av våren i romantiska Paris. Just vår jubileumsavgång till Paris slog rekord genom att vara fullbokad redan innan katalogen släpptes, så vi fick sätta in en extra avgång, säger Jeanette Larsson, marknadsansvarig hos Scandorama.

Scandorama grundades 1980 av vännerna Claes Berglund och Johan Malmqvist. De startade företaget med endast sig själva och turades om med att vara ute i Europa som guide eller att arbeta på kontoret med framtida resor. Allt gick mycket bra och de växte med rekordfart. I dag är Scandorama en av Sveriges största researrangörer av guidade buss- och flygresor. Precis som för 40 år sedan är det alltid en kunnig Scandoramaguide med på resorna, som berikar resan och visar guldkornen.

Nyheter 2020

• Georgien med Tbilisi
  • Odessa & Moldavien

FAKTA

Scandoramas nya katalog kan hämtas hos din lokala resebyrå eller beställas på hemsidan där du även kan bläddra i den digitala versionen.

Se hela Scandoramas utbud för 2020 här.

Med på resan följer alltid våra kunniga och engagerade Scandoramaguider.

Boka-tidigt-rabatt!

Resenärer som bokar sin resa senast den 30 januari 2020 får upp till 1000:- i rabatt/person.

Som en av Sveriges största researrangörer av guidade buss- och flygresor erbjuder Scandorama och Ölvemarks Holiday tillsammans ett mycket stort utbud av resor - vinresor, rundresor, weekendresor, flodkryssningar, storstadsresor, långresor samt jul- och nyårsresor. 2020 erbjuder vi tillsammans över 150 olika resor till spännande destinationer inom Europa, såväl som exotiska resmål som Kuba, Sydafrika och Sri Lanka. Vår Grupp, Konferens & Event-avdelning skräddarsyr dessutom gruppresor till föreningar och företag – oavsett om det är inom Sverige, Europa eller någon annan plats i världen.

Vi har arrangerat guidade resor i 39 respektive 35 år och konceptet är nu liksom då - flexibla resepaket där du själv kan skräddarsy din resa genom våra olika utflyktsalternativ.