Scanmaskin Gruppen utser Per-Anders Bardh till ny VD

Lindome, 2021-06-01. Scanmaskin Gruppen meddelade idag att Per-Anders Bardh har utsetts till ny VD för företaget. Per-Anders är en erfaren företagsledare med bred och relevant industriell erfarenhet. Han har god teknisk kompetens med många års internationell och kommersiell erfarenhet i kombination med ett modernt och väldokumenterat ledarskap. Per-Anders Bardh kommer att efterträda Paulo Bergstrand och ta över ansvaret från och med den 1 juni 2021.

Vi vill ta tillfället i akt och tacka Paulo för hans långa, engagerade och hårda arbete på Scanmaskin. Sedan 70-talet har Paulo tillsammans med sin far Clas-Göran Bergstrand styrt Scanmaskin-gruppen till att bli en av de marknadsledande aktörerna inom golvbearbetning med stor framgång.

”Paulo har varit en mycket stor del av Scanmaskin och Scanminerals framgångar och han kommer att saknas mycket i företaget! Vi ser framemot att fortsätta utveckla hans arv med Per-Anders i fronten.” Göte Mattsson, Senior Vice President Fluids & Mechanical Solutions Indutrade AB

• betong
  • slipmaskiner
  • scanmaskin
  • construction
  • indutrade

• Göteborg

Scanmaskin-Gruppen grundades 1975 i Göteborg, Sverige och har genom åren utvecklats till att bli en av de marknadsledande tillverkarna av slipmaskiner, mineraler och verktyg. Scanmaskin och Scanmineral erbjuder ett brett sortiment med allt från golvslipmaskiner, diamantverktyg, industriella dammsugare, fräsar, blästrar, glättare, mattstripprar till mineraler för fogfria golv. Huvudkontoret och tillverkningen är stationerad i Lindome, söder om Göteborg, och är kända för sina innovativa lösningar med högklassig service och kvalitet. Företaget har också andra försäljningskontor och lager i hela Skandinavien, USA och Dubai. Produkterna säljs över hela världen och är representerade i 33 länder genom återförsäljare.

Anna-Lena Lööf

Presskontakt Marketing Director +46707998790