Schneider Electric flyttar in i Libitums tillvalsportal för nya bostäder

Nu utökas Libitums portal för tillval i nya bostäder med smarta och designade elmaterial från Schneider Electric. Därmed kan vägguttag och strömbrytare väljas med samma omsorg som exempelvis kakel och golv.

Libitum erbjuder tjänster och digitala lösningar till byggbolag som producerar och säljer bostäder. I tillvalsportalen kan bostadsköparna göra sina val utifrån de alternativ som byggbolagen visar upp för det aktuella byggprojektet. Nu utökas Libitums globala produktbank med elmaterial som strömbrytare, vägguttag, dimmers och termostater från Schneider Electric.

– Att få välja kakel till sin nya bostad känns som en självklarhet men när det gäller vägguttag och strömbrytare som finns i varenda rum, har det oftast varit standard. I och med att vi flyttar in i Libitums produktbank kan byggföretagen erbjuda bostadsköparna en mångfald av inredningsdetaljer även på elområdet, som skapar en personlig stil i hemmet, säger Carina Gustafsson, ansvarig för e-commerce på Schneider Electric Sverige.

200 produkter i ett första skede

Schneider Electric har lagt in 200 produkter i leverantörsportalen. Det är alltifrån basprodukter till designalternativ i form av strömbrytare med färgade ramar och smarta produkter för belysningsstyrning och energiövervakning. Det är byggbolagen och bostadsplanerarna som väljer ut vilka produkter som ska erbjudas som standard och vilka tillval som ska vara möjliga att göra i varje enskilt byggprojekt.

– Vi är väldigt glada att få med Schneider Electrics populära utbud med allt från lampknappar till smarta termostater, säger Ida Agebro, projektledare på Libitum. Ju fler val vi kan samla i tillvalsportalen, desto bättre och enklare för alla inblandade. Det är smidigt för bostadsköparna att göra alla val online och det förenklar också för bostadsutvecklarna och entreprenören i produktionen när alla val samlas på ett och samma ställe.

Kombination av design och funktion

Schneider Electric har ett brett produktutbud för energihantering och smarta hem. Apparatserierna Exxact och Renova finns i olika färger och material, från standard till exklusiva installationer, infällda eller utanpåliggande.

– Allt fler slutkonsumenter ser till miljö- och energiaspekter när de väljer produkter till sitt hem och självklart vill man också att de designmässigt ska passa in. I tillvalsportalen kan bostadsköparna se hur allt ser ut men får också en produktbeskrivning inklusive komplett information om produkternas miljöpåverkan, säger Carina Gustafsson.

För mer information:

Malin Brant-Lundin, marknads- och kommunikationschef på Schneider Electric, 073-086 56 64, malin.brant-lundin@se.com

Ida Agebro, projektledare Libitum, 076-118 82 32, ida.agebro@libitum.com

Läs mer om Libitum