Schneider Electric öppnar Innovation Hub i Stockholm

Den 25 augusti slår Schneider Electric upp portarna till Innovation Hub – ett 220 kvadratmeter stort showroom på det svenska huvudkontoret i Frösundavik. Innovation Hub är uppdelat i olika lösningsområden och branschmiljöer där IoT-plattformen EcoStruxure™, produkter och lösningar, kan upplevas i sitt rätta sammanhang. Bland annat kan besökarna uppleva en sjukhusmiljö, ett datacenter, en industrimiljö, ett kontrollrum för byggnader och ett smart hem.

Vikten och förmågan att snabbt kunna anpassa sin verksamhet, driva effektivitet och motståndskraft har blivit än viktigare under dagens rådande omständigheter. Syftet med Innovation Hub är att demonstrera och sätta innovationer, produkter och lösningar i rätt sammanhang. På så sätt får kunder, partners och medarbetare en närmare upplevelse och förståelse för värdeskapande genom digitalisering, energihantering och automation.

– Tekniska innovationer är en central del i att möta behov och möjligheter i en alltmer digital, elektrifierad och uppkopplad värld. Tekniken som blir mer avancerad och sammankopplad och en motor till ökad utveckling, gör att det ställs högre krav på enkla användargränssnitt. I Innovation Hub finns förutsättningar att demonstrera och uppleva de möjligheter som finns på ett enkelt och lättförståeligt sätt. Jag ser fram emot att utbyta idéer och erfarenheter med kunder, partners och medarbetare här, säger Charlie Timmermann, vd på Schneider Electric i Sverige.

Välkommen till ett digitalt lanseringsevent den 25 augusti

Den 25 augusti kl 10-11 är alla intresserade välkomna till ett digitalt evenemang som sänds live från Innovation Hub.

Länk till sidan för program, medverkande och anmälan: https://go.schneider-electric.com/SE_202008_Innovation-Hub-Launch_ShortDescriptionFormAbbreviationLP.html

För mer information

Vill du boka en intervju, själv besöka Innovation Hub eller ta del av filmer eller bilder, vänligen kontakta:

Karolina Blacharska, presskontakt på Schneider Electric, 070-282 67 63, karolina.blacharska@se.com