Euroclick® , ett nytt sortiment av eurobackar från Schoeller Allibert

Euroclick® , ett nytt sortiment av eurobackar från Schoeller Allibert

Schoeller Allibert lanserar ett nytt och komplett sortiment av Eurobackar som är speciellt framtagna för tillverkningsindustrin växlande behov. Vi har döpt sortimentet till Euroclick® och det innehåller 22 olika storlekar inom basmåtten 600x400mm och 400x300mm. Varje applikation är unik och därför har Schoeller Allibert också tagit fram en mängd olika tillbehör för Euroclick® .

När Euroclick® utvecklades studerade vår utvecklingsavdelning kundernas behov och utmaningar. De insåg att ett nytt sortiment av Eurobackar måste täcka både befintliga och framtida behov men samtidigt vara kostnadseffektiv. Lösningen blev en lättare plastback med förstärkt botten som klarar 15 kg last och som finns i 12 olika höjdstorlekar. Euroclick® är kompatibel med vårt äldre sortiment av Eurobackar samt basdimensionerna, 600x400 mm och 400x300 mm, är anpassade för att kombineras på EUR-pall.

Click Booster® är ett unikt tillbehör som ökar Euroclick®'s höjd med 15 mm per monterad Click Booster® vilket innebär att befintliga plastbackar enkelt och kostnadseffektivt kan anpassas för nya projekt där det finns behov av något större innervolym.

Vi har tänkt mycket på hur Euroclick® hanteras och plastbackens ergonomiska handtag gör manuell hantering mer komfortabel för användaren. Lika så hjälper de rundade yttre hörnen till en mjukare hantering på rullband. Euroclick® är dessutom 5-8 % lättare än vårt äldre sortiment av Eurobackar vilket bidrar till minskade bränslekostnader vid transport.

Schoeller Allibert vet behovet av identifiering av komponenter och material inom tillverkningsindustrin, därför finns möjlighet att anpassa Euroclick® med speciella rasterfällt för klisteretiketter eller med etiketthållaren ClickHolder®.

Euroclick® kan beställas i olika färger, perforerat utförande samt med t.ex. tryck av företagets logotyp.

Euroclick® säljs via Schoeller Allibert Sweden AB i Skandinavien samt av våra återförsäljare.

Gabriel Persson

Presskontakt Ansvarig marknadsföring Skandinavien +46705099901

Relaterat material

Schoeller Allibert, världsledande tillverkare av returemballage, fd Schoeller Arca Systems

Schoeller Allibert är ett samgående mellan Schoeller Arca Systems och LINPAC Allibert efter att huvudägaren till Schoeller Arca Systems, under 2012 förvärvat LINPAC Allibert. Schoeller Allibert är världsledande tillverkare av plastbaserat returemballage med huvudkontor i Hoofdderup, Holland. Företaget har produktionsenheter och försäljningskontor i Europa, USA och Asien. Hela koncernen omsätter ca 500 MEUR och har 1800 anställda. I Skandinavien finns Schoeller Allibert representerat med försäljningskontor i Perstorp med 11 anställda inom försäljning, ekonomi, supply chain och kundservice.

Schoeller Allibert kan erbjuda sina kunder 60 års erfarenhet och kunnande av plastemballagelösningar för olika branscher så som fordonsindustrin, livsmedelsindustrin, detaljhandeln, jordbruk, bryggeri samt många fler branscher.
Våra kända produktnamn är bland annat lagersystemet SYSTEM 9000, den trav- och stapelbara lådan INTEGRA och MAXINEST som finns i nästan alla frukt- och grönsaksdiskar i livsmedelsbutikerna samt den fällbara pallcontainern MAGNUM.

Schoeller Allibert Sweden AB
Hässleholmsvägen 10