IGORA VIBRANCE från Schwarzkopf Professional har nu lanserats i en förbättrad version!

Nyhet -

Med ett oändligt färgspektra, flera servicealternativ, flexibla applikationer och ständigt föränderliga tekniker, är IGORA VIBRANCE det ultimata varumärket för frisörer som ständigt strävar efter att utforska, utvecklas och skapa - Och nu har färgen blivit ännu bättre!

Schwarzkopf Professional är dedikerade till behoven hos den moderna frisören och förser dem med de verktyg de behöver för att göra varje salong tjänst till en succé. Medan kundernas krav och önskemål kontinuerligt förändras och utvecklas, är det avgörande att de produkter som frisörer använder sig av följer utvecklingen för att tillgodose kundens behov.

Kunder idag vill undvika att binda sig till permanent färg men önskar samtidigt friheten att testa olika looks. Dessutom är kunden mån om att säkerställa att deras hår skyddas från skador och eftersöker därför produkter som är skonsamma och bibehåller hårets glans.

Nya IGORA VIBRANCE möter dessa kriterier med sin ammoniakfria flytande formula - som kan förvandlas till en gel eller kräm. Formulan är framtagen för att möta alla hårtyper samtidigt som formulan bibehåller fuktbalansen och ger upp till 100% mer glans.

De senaste förbättringarna inkluderar ett ännu större utbud av nyanser, med nya naturliga pastellfärger som kompletterar den befintliga portföljen och tillgodoser dagens kunders önskemål om olika looks och nyanser. Dessutom har FIBREBOND Technology lagts till i samtliga blonda nyanser för att minimera skador och för att skydda håret på djupet. Det har även gjorts uppdateringar på förpackningen och en ny, mer miljövänlig pappersförpackning har skapats för att främja hållbarhet.

IGORA VIBRANCE är inte bara skapad för salongsbehandling. Sofia Eriksson, Education Expert, på Schwarzkopf Professional menar att färgen är perfekt och enkel att använda för uppfräschning även hemma.

"Tack vare att vi har fått fler nyanser i vårt sortiment ser jag större möjlighet att hjälpa våra kunder mellan deras frisörbesök. Med IGORA VIBRANCE har vi möjlighet att hjälpa våra kunder med att till exempel jämna ut sina gråa hår eller fräscha upp sin befintliga hårfärg på ett enkelt sätt hemma", säger Sofia.

Det uppgraderade IGORA VIBRANCE-sortimentet kommer att finnas tillgängligt från januari 2024.

För mer information eller pressmaterial kontakta:
    Tilda Eriksson, PR & Brand Manager, tilda.eriksson@henkel.com.