Nya IGORA ROYAL Highlifts för kalla blonda resultat

Pressmeddelande -

Schwarzkopf Professional introducerar NYA IGORA ROYAL Highlifts; En höglyftande permanent hårfärg som ger ett kallt blont hår med frisk look …

När det kommer till uppljusande eller höglyftande färgbehandlingar efterfrågar salongskunder färgresultat som är mer krävande än någonsin tidigare. Deras önskan är superkalla blonda toner och samtidigt önskar de ett friskt och glänsande hår. För att uppnå detta behöver frisörer en ljusfärg med ännu starkare lyftförmåga och neutraliseringskraft och som samtidigt skyddar håret.

Schwarzkopf Professional har tagit fasta på kundernas önskan om kalla blonda resultat, vilket är anledningen till att de har förnyat IGORA ROYAL Highlifts sortimentet och omarbetat den nuvarande portföljen som består av nyanser på färgdjup 10 och 12, vilket möjliggör upp till 4 och 5 stegs kraftfull uppljusning.

Tack vare den innovativa formulan med TrueLift Complex och Bonding-teknologi ger IGORA ROYAL Highlifts en mer kraftfull uppljusning samtidigt som varma undertoner starkt neutraliseras och den inre hårstrukturen skyddas under uppljusningsprocessen för de mest ljusa och tydliga blonda resultaten.

IGORA ROYAL Highlifts – Uppljusning och teknologi

IGORA ROYAL Highlifts har utvecklats speciellt för de salongskunder som vill uppnå en naturlig, kall blond look – utan att skada hårets känsliga struktur.

Den innovativa formulan med TrueLift Complex kombinerar en optimerad kombination av färgpigment och uppljusande ingredienser, vilket möjliggör en kraftfull lyftprestanda samtidigt som den motverkar varma undertoner för överlägset färgresultat.

Fibre Bond-teknologin är integrerad i färgkrämen för att skydda bindningarna i hårstrukturen under uppljusningsprocessen. Under denna process skapas också ett skyddande lager runt hårbindningarna, vilket minskar mängden förlorade bindningar – jämfört med att ljusa upp utan Fibre Bond-teknologi.

För mer produktinformation, looker och mycket mer besök gärna

Schwarzkopf Professionals webbplats: www.schwarzkopfpro.com

Facebook: Schwarzkopf Professional i Sverige

Instagram: schwarzkopfprosverige

Kategorier

Henkel operates worldwide with leading brands and technologies in three business units: Laundry & Home Care, Beauty Care and Adhesive Technologies. Founded in 1876, Henkel holds globally leading market positions, both in the consumer and in the industrial businesses, with well-known brands such as Persil, Schwarzkopf and Loctite. Henkel employs about 50,000 people and reported sales of 18.1 billion euros and adjusted operating profit of 2.9 billion euros in fiscal 2015. Henkel’s preferred shares are listed in the German stock index DAX.

För ytterligare information om Schwarzkopf Professional
Följ oss på Facebook: Schwarzkopf Professional