Årets Kollektion av Chriss Berner, Jannie Olofsson och Ola Oterkjaer

Dubbel seger för Henkel Hair Professional vid Årets Frisör 2024

Henkel Hair Professional stoltserar med en framstående prestation då utbildarna Chriss Berner och Jannie Olofsson triumferat i kategorierna Årets Färg och Årets Kollektion under Årets Frisör 2024 som ägde rum den 20 april. Denna dubbla vinst vid en av branschens mest ansedda tävlingar bekräftar deras utbildare och företagets ledande position inom hårvård och färgsättning.

Chriss Berner och Jannie Olofsson, båda ledande utbildare hos Henkel Hair Professional, har med sin expertis och innovativa tekniker tydligt visat sitt engagemang och sin kunskap inom hårvårdsindustrin.

Under de senaste 20 åren har Årets Frisör samlat branschtalanger för att hylla och lyfta fram deras prestationer inom frisörbranschen. För närvarande jobbar Henkel Hair Professional med 30 utbildare runt om i Sverige. I Årets Frisör 2024 var fyra av dem nominerade i olika kategorier. Bland dem vann Jannie Olofsson och Chriss Berner, tillsammans med kollegan Ola Oterkjaer, pris i kategorin Årets Kollektion.

“Vårt tema till kollektionen är en flört med efterkrigstiden. Vi ville hylla klassiska tekniker och implementera former och design som vi alla känner igen, fast göra det med en modern touch och avancerad färgteknik. Vi vill också med vår kollektion ge en tyst homage till alla starka änkor som lämnas kvar, då precis som nu i krigshärjade områden,” berättar Chriss, Jannie och Ola.

Chriss Berner vann också pris i Årets Färg. Hon avslöjar att hon enbart använt BlondMe Premium Lightener och BlondMe Toners från Schwarzkopf Professional för att skapa sin vinnande look.

"Jag lät helt enkelt modellens energi, personlighet och glädje styra hela looken. Jag hittade min modell, Greta, på vår lokala Ica-butik där hon jobbade en tidig morgon. Hon hade ljusbrunt, långt ofärgat hår då, men jag såg hennes ansiktsform, hudton och färgpalett, och jag visste bara att hon skulle vara så fantastisk i blont hår med ljusa pasteller," säger Chriss.

Jannie och Chriss driver tillsammans salongen NOVO i centrala Stockholm och har haft en tydlig vision sedan starten."Vi ville utmana branschen och skapa en sådan salong som vi inte redan upplevde fanns. För oss är teamet det viktigaste attributet i en välfungerande verksamhet, och vi lägger mycket tid och engagemang på att vårt team ska utvecklas, utmana sig inom hantverket och känna arbetsglädje på jobbet," säger Jannie och Chriss.

NOVO är en konceptsalong. Med över 300 kvadratmeter stora ytor har de möjlighet att behålla en ljus, luftig och unik salongsmiljö som både frisörer och kunder trivs i. De har lagt stor vikt vid inredningen, där mycket är specialdesignat just för deras salong.

Presskontakt Henkel Hair Professional:
Tilda Eriksson, PR & Brand Manager, tilda.eriksson@henkel.com.

Kategorier

Henkel is leading the way to reimagine and improve life every day, today and for future generations. Henkel operates worldwide with leading brands and technologies in two business units: Adhesive Technologies and Consumer Brands, including beauty and home care. Founded in 1876, Henkel holds globally leading market positions, both in the consumer and in the industrial businesses, with well-known brands such as Schwarzkopf, Loctite and Persil. The portfolio consists of hair care products, soaps, laundry detergents, fabric softeners as well as adhesives, sealants, and functional coatings. Henkel employs over 50,000 people and reported sales of 20.1 billion euros and adjusted operating profit of 2.7 billion euros in fiscal 2021. Henkel’s preferred shares are listed in the German stock index DAX.

Together. A passion for hair