Hårvårdsserien Fibre Clinix Vibrancy utökas med heta neutraliseringsnyheter som ger svala blonda nyanser i höst

Fibre Clinix, som representerar Schwarzkopf Professionals mest avancerade och kraftfulla reparationsteknologi, lanserar nu anpassningsbar vård för blont hår. Färgserien Fibre Clinix Vibrancy utökas med fem helt nya produkter. Produkterna är utvecklade speciellt för att bevara kalla blonda toner både på salong och hemma.

Fibre Clinix Vibrancy-serien utökas I september 2022 lanserar Fibre Clinix Vibrancy fem stycken helt nya produkter, varav fyra är neutraliserande, men alla med fortsatt fokus på att bevara färgresultat och ge kraftfull vård. Produkterna innehåller noggrant utvalda blandningar av lila och blå pigment för att ge den önskade neutraliseringseffekten.

• Fibre Clinix Vibrancy Purple Booster, 45ml (salongsbehandling)
  • Fibre Clinix Vibrancy Blue Booster, 45ml (salongsbehandling)
  • Fibre Clinix Vibrancy Purple Shampoo, 1000ml (salongsbehandling)
  • Fibre Clinix Vibrancy Purple Shampoo, 300ml (hemmavård)
  • Fibre Clinix Vibrancy Heat Protection Mist, 150ml (hemmavård)

Fibre Clinix Vibrancy-serien är framtagen för färgat hår och har en formula med den välkända hudvårdsingrediensen AHA-syra (Alpha Hydroxy Acid) som framhäver färgintensiteten och ger ett långvarigt resultat. Tack vare dess kraftfulla reparationsprestanda och anpassningsbara alternativ ger Fibre Clinix en fantastisk vård till salongskunder med färgat hår.

Salongsbehandlingsprodukter för frisörer Tack vare de två nya Fibre Clinix Vibrancy neutraliserings-boosters, kan frisörer nu erbjuda ett anpassningsbart neutraliseringsalternativ som en del av den klassiska Tribond-Servicen, där boosters blandas med en djupverkande inpackning. Behandlingen reparerar och hjälper till att förbättra, samt bibehålla kalla blonda toner.

Vård hemma Resultaten i salongen kan sedan bibehållas hemma tack vare Purple Shampoo, som hjälper till att förlänga effekten av neutraliseringen till nästa salongsbesök, samt via Heat Protection Mist, som ger extra vård och värmeskydd för färgat hår generellt.

Frisörer kan därför nu enkelt ordinera skräddarsydda vårdrutiner genom att kombinera produkter från olika Fibre Clinix-serier enligt deras kunders behov. Tack vare anpassning i varje skede kan salongskunder njuta av professionell skönhetsvård som verkligen är anpassad till dem - samtidigt som frisörer och salongsägare kan utmärka sig från konkurrenterna.

Fibre Clinix Vibrancy Purple & Blue Boosters, 45 ml (salongsbehandling) Dessa högpigmenterade neutraliserande boosters innehåller färgbevarande AHA och hjälper till att neutralisera oönskade varma undertoner i blont, uppljusat eller vitt hår. Dessa används i ”Schwarzkopf Professionals Fibre Clinix Tribond Service”, och blandas tillsammans med Tribond Treatment efter färg- eller slingbehandlingar för att återskapa hårets inre bindningar och ger ett friskare och mer levande hår.

Anpassa graden av neutralisering du vill uppnå baserat på din klients hårbehov, genom att justera mängden Booster du lägger till Tribond Treatment (mellan 5 till 10g eller 5 till 10 pump). Verkningstiden förblir densamma. Boosters ger bortsett från neutralisering en förbättrad färg och fantastisk glans.

Fibre Clinix Vibrancy Purple Shampoo 1000ml & 300ml (salongs- och hemmavård) Neutraliseringsschampot är skapat med Triple Bonding & C21 Technology för att återställa inre och yttre hårstrukturer. Fibre Clinix Vibrancy Purple Shampoo är en pigmenterad produkt som hjälper till att ta bort varma toner och neutraliserar gula nyanser i blont, uppljusat eller vitt hår. Schampot rengör skonsamt och fräschar upp, samtidigt som det ger glansiga, svala, blonda nyanser, återställer inre hårbindningar och ger en jämn struktur.

Fibre Clinix Vibrancy Heat Protection Mist, 150 ml (salongs- och hemmafinishing) Fibre Clinix Vibrancy Heat Protection Mist är en värmeskyddsspray med flera fördelar som skyddar färgat hår under värmestyling och hjälper till att minska håravbrott och kluvna toppar. Den tillför omedelbart glans och förstärker färgens intensitet genom att låsa in pigmenten. Skyddar mot värmestyling i upp till 210°C.

Fibre Clinix - anpassningsbar hårmagi Fibre Clinix är Schwarzkopf Professionals exklusiva, anpassningsbara hårvårdsvarumärke som baseras på banbrytande vetenskap - från salong till vård hemma. Genom att kombinera C21- och Triple Bonding-teknologi samt skräddarsydd anpassning, kan frisörer erbjuda professionella tjänster som riktar sig till flera hårbehov samtidigt - för varje enskild kund. Samtliga av Fibre Clinix serier kan kombineras för att uppnå optimala resultat.

Har du frågor eller önskar ett pressprov? Välkommen att kontakta Victoria Raneke Sydorw, Brand & Trade Marketing Manager Care, Schwarzkopf Professional victoria.sydorw@henkel.com

Relaterat innehåll