IGORA ROYAL Absolutes: unika nyanser och vårdande formulas för moget hår

IGORA ROYAL Absolutes: unika nyanser och vårdande formulas för moget hår

De håller inte bara på att ta över mode- och skönhetsvärlden, de är även vår tids nya förebilder: idag är mogna kvinnor trygga med deras ålder och yttre. Med nya IGORA ROYAL Absolutes och underserien IGORA ROYAL Absolutes Age Blend från Schwarzkopf Professional, kan frisörer erbjuda skräddarsydda tjänster till en stadigt växande målgrupp av kvinnor i åldern 40+, med en färgsserie som är specialutformad efter deras behov. Nya IGORA ROYAL Absolutes och Age Blend är tillgängliga från och med oktober 2014 i Schwarzkopf Professionals partnersalonger.

Specialutvecklad färg för moget hår

I takt med att vi blir äldre förväntar vi oss att våra skönhetsprodukter ger ännu effektivare resultat – och det gäller även hårfärg. Med tiden förlorar håret sitt pigment och kan få en skörare kvalitet med mindre volym. Även hudtonen kan förändras: den blir ljusare och tappar en del av sin lyster. Därför krävs naturliga och mjuka färgnyanser för att på bästa sätt matcha en ljusare, mogen hudton.

Många av de produkter som erbjuds i salongerna riktar sig mot en yngre publik. Fram tills nu har det funnits ytterst få 1-stegslösningar som kan förse en mogen målgrupp med upp till 100% gråhårstäckning och en specifik palett av nyanser för smickrande resultat. Med relanseringen av IGORA ROYAL Absolutes och lanseringen av Absolutes Age Blend, bevisar Schwarzkopf Professional än en gång sin kompetens inom hårfärg.

IGORA ROYAL Absolutes – vårdande hårfärg i High Definition

Mogna kvinnor vill ha moderiktiga nyanser som bevarar en ungdomlig look och som passar deras personliga stil.  Med en ny teknologi kombinerar IGORA ROYAL Absolutes upp till 100% gråhårstäckning med intensiv färg och kraftfull vård för glänsande, vackert hår.

High Definition-färgen är noggrant framtagen för att möta behoven för kvinnor i åldern 40+ och erbjuder moderiktiga nyanser utan kompromisser. Formulan med Pro-Age-Complex, innehållande kollagen, siliamine och revolutionerande polymerer, vårdar skört och tunnande hår, vilket ger följsamhet, fyllighet och glans. Den nya teknologin minimerar doften för en behaglig salongsupplevelse.

IGORA ROYAL Absolutes Age Blend – smickrande nyanser för hyn

Samtidigt som vi åldras mister håret både färg och volym. Många kvinnor i åldern 55+ märker även att den färgnyans de tidigare använt inte längre ser naturlig ut. Detta beror på att hudtonen förändras och blir ljusare med åren. Mogna kvinnor vill därför ofta ha nyanser som inte står i alltför stor kontrast till hudtonen. Den nya serien IGORA ROYAL Absolutes Age Blend innehåller tilläggsreflexer för att skapa milda kontraster och mjukare resultat. Likt IGORA ROYAL ABSOLUTES innehåller den även Pro-Age-Complex med kollagen och siliamine för en fylligare känsla i håret.

Salongstjänster och skräddarsydd konsultation

För att ge frisörer den allra bästa färgrådgivningen och för att de ska få möjligheten att förse sina kunder med förstklassiga resultat, lanseras IGORA ROYAL Absolutes tillsammans med en rad olika hjälpverktyg och manualer, till exempel House of Color-appen som kan användas vid färganalys.

För mer information vänligen kontakta:

Marina Sundin
Junior Brand Manager
Schwarzkopf Professional
Henkel Norden AB
Box 151 22, 167 15
Bromma
Mail: marina.sundin@henkel.com

Henkel operates worldwide with leading brands and technologies in three business areas: Laundry & Home Care, Beauty Care and Adhesive Technologies. Founded in 1876, Henkel holds globally leading market positions both in the consumer and industrial businesses with well-known brands such as Persil, Schwarzkopf and Loctite. Henkel employs about 47,000 people and reported sales of 16,510 million euros and adjusted operating profit of 2,335 million euros in fiscal 2012. Henkel’s preferred shares are listed in the German stock index DAX.

Together. A passion for hair.