Nya BC Bonacure: Ultimat Hårperfektion

Nya BC Bonacure: Ultimat Hårperfektion

Med nya BC Bonacure tar vi håret närmare naturlig perfektion än någonsin tidigare! Med den nya innovativa Cell Perfector-teknologin nås en ny milstolpe inom hårvård. Sju serier med specifik formula och ingredienser för olika behov hos olika hårtyper, ger ett hälsosamt och vackert hår. Upptäck innovationen som ger 100% kvalité som obehandlat hår, 100% elasticitet och 100% frisk håryta. Upptäck nya BC Bonacure!

En ny vårdkultur

Hårets kvalité är avgörande för att skapa en vacker klippning, färg och styling. Relanseringen av BC ger frisören ett heltäckande hårvårdssystem som tillåter dem att positionera sig som vad de verkligen är: experter på vackert hår. Professionella behandlingar som utförs i salongen och individuellt rekommenderade produkter för hemmabruk ger kunden de bästa förutsättningarna för ett vackert och välmående hår.

En innovation: Cell Perfector-teknologin

Hemligheten bakom BC Bonacure är nya Cell Perfector-teknologin. På ett obehandlat hår finns ett lager av skydd, vilket är uppbyggt av kedjor med 21 kolatomer. Yttre stress som t.ex. kemiska behandlingar eller användning av varma stylingverktyg skadar hårytan och kan orsaka att hela kedjan vittrar bort. Fram till nu har hårvårdsteknologier endast kunnat återskapa kedjor med 12 kolatomer. Nya Cell Perfector-teknologin återuppbygger håligheterna i hårstrukturen genom att återskapa kedjor med 18 kolatomer och återställer därmed hårets naturliga skydd närmare naturlig perfektion än någonsin tidigare. Dessutom återuppbyggs även hårets inre struktur med håridentiska aminosyrakedjor – för en pånyttfödd hårkänsla full av styrka, elasticitet och glans.

Sju serier för alla hårtypers behov

Med de sju olika BC Bonacure-serierna kan frisören erbjuda sina kunder hårvård som är anpassad efter kundens behov. Nedan presenteras serierna och några nya ”Hero”-produkter ur varje serie:

BC Repair Rescue

Ge oöverträffad vård till skadat hår! Med en hög koncentration av Proteolipider försluts fjällskiktet och den inre strukturen återuppbyggs för naturlig styrka och elasticitet.

• 100% elasticitet
  • 100% återuppbyggnad
  • 95% färre brutna hårstrån

BC Repair Rescue Deep Nourishing Shampoo & Repair Rescue Deep Nourishing Treatment ger extra intensiv vård på djupet till mycket skadat hår. De är de mest reparerande produkterna i BC sortimentet.

BC Repair Rescue                           Storlek, rek. konsumentpris

Shampoo                                         250 ml, 199 kr
Deep Nourishing Shampoo             250 ml, 199 kr
Spray Conditioner                           200 ml, 199 kr
Conditioner                                     200 ml, 199 kr
Treatment                                       200 ml, 239 kr
Deep Nourishing Treatment           200 ml, 239 kr
Sealed Ends                                   75 ml, 199 kr

BC Color Freeze

Bevara färgintensiteten och lystern på färgbehandlat hår! Reaktiv Silan bildar en lamineringsfilm på hårets yta som stänger in färgpigmenten längre samtidigt som färgintensiteten förstärks.

• 100% mer glans
  • Upp till 90% färgbevaring

BC Color Freeze Gloss Serum sprider ett superfint skikt av vårdande oljor på hårstråna som minskar frissighet, antalet brutna hårstrån och ger fantastisk glans. Fördela en liten mängd på längder och toppar. Skölj ej ur.

BC Color Freeze                               Storlek , rek. konsumentpris

Sulfate-Free Shampoo                     250 ml, 199 kr
Rich Shampoo                                 250 ml, 199 kr
Silver Shampoo                               250 ml, 199 kr
Spray Conditioner                           200 ml, 199 kr
Conditioner                                     200 ml, 199 kr
Treatment                                       200 ml, 239 kr
Thermo-Protect Cream                  125 ml, 199 kr
Gloss Serum                                  100 ml, 199 kr

BC Moisture Kick

Ge ultimat återfuktning till normalt, torrt eller lockigt hår! Hyaluronsyraderivat tillför en optimal vattennivå i hårstrukturen och balanserar där med hårets fuktnivå.

• 100% näring till torrt eller lockigt hår
  • Upp till 85% lättare att kamma och reda ut

BC Moisture Kick Beauty Balm är en viktlös kräm som ger skydd, näring och motverkar uttorkning. Den kontrollerar hårets yta för en hälsosam glans. Applicera i handdukstorkat hår och föna/styla. Skölj ej ur.

BC Moisture Kick                              Storlek, rek. konsumentpris

Shampoo                                          250 ml, 199 kr
Spray Conditioner                            200 ml, 199 kr
Treatment                                        200 ml, 239 kr
Beauty Balm                                   150 ml, 199 kr
Defining Cream                              125 ml, 199 kr

BC Volume Boost

Ge volym till fint, platt och livlöst hår! Den silikon-fria formulan ger fint hår volym och kombinerar känslan av ett fylligare hår med naturlig glans.

• 100% mer volym
  • Håret känns fylligare i upp till 3 dagar

BC Volume Boost Perfect Foam är en unik utredande och volymgivande mousse. Den ger ett mer lätthanterligt hår med en fylligare känsla och en osynlig stadga. Spraya i händerna eller direkt mot hårbotten i handdukstorkat hår och kamma igenom. Föna/styla. Skölj ej ur.
BC Volume Boost Refresher fräschar omedelbart upp håret och ger direkt ett lyft mellan schamponeringarna.  Den smidiga förpackningsstorleken gör att den är perfekt att ta med i väskan. Spraya direkt vid hårbotten i torrt hår och arbeta in med fingrarna. Skölj ej ur.

BC Volume Boost                         Storlek, rek. konsumentpris

Shampoo                                      250 ml, 199 kr
Perfect Foam                                200 ml, 199 kr
Refresher                                     100 ml, 139 kr

BC Time Restore

Föryngra moget och ömtåligt hår! Med Q10 och Nutrifiller motverkar serien synbara tecken på åldrande och ökar produktionen av de keratiner som avtar med tiden. Därmed får håret förnyad styrka och motståndskraft.

• 100% mer motståndskraft och spänst
  • Förnyar omedelbart hårets styrka

BC Time Restore Rejuvenating Serum fungerar som ett anti-age serum för hår och hårbotten. Det återställer hårbottens elasticitet, mjukgör och ger en föryngrande styrka. Massera varsamt in några droppar i hårbotten och på längderna. Skölj ej ur.

BC Time Restore                        Storlek, rek. konsumentpris

Rejuvenating Serum                   30 ml, 249 kr
Shampoo                                    250 ml, 199 kr
Conditioner                                 200 ml, 199 kr
Treatment                                  200 ml, 239 kr
Rejuvenating Spray                   200 ml, 199 kr

BC Smooth Perfect

Tämj svårformat och frissigt hår! Med Amino Smoothener skapas ett jämnt hölje över hårytan som ger följsamhet, glans och skyddar mot värme.

• 100% glans och följsamhet
  • Upp till 4 dagars skydd mot fukt och frissighet

BC Smooth Perfect Smoothing Cream tämjer friss i upp till 4 dagar, samtidigt som den ger näring på djupet till grovt, strävt och svårformat hår. Den ger också värmeskydd vid användning av varma stylingverktyg, och gör håret lättare att reda ut. Håret känns mjukt och får en hälsosam glans. Applicera i handdukstorkat hår och föna/styla. Skölj ej ur.

BC Smooth Perfect                    Storlek, rek. konsumentpris

Shampoo                                   250 ml, 199 kr
Conditioner                                200 ml, 199 kr
Treatment                                 200 ml, 239 kr
Smoothing Cream                    125 ml, 199 kr

BC Hair Activator

Minska håravfall och aktivera hårproduktionen! Ingredienserna Taurin, Carnitintartrat och Echinacea aktiverar och ökar hårproduktionen samtidigt som de tillför näring till hårsäcken.

• Minskar håravfall redan efter 6 veckor*
  • Ökar hårets fyllighet

*Ej sjukdomsrelaterat håravfall

BC Hair Activator Activating Serum tillsammans med Activating Shampoo minskar håravfall redan efter 6 veckor och ökar hårets fyllighet vid regelbunden användning. Massera in jämnt över hårbotten två gånger dagligen i minst 6 veckor. Skölj ej ur. Använd därefter Fortifying Tonic dagligen för att öka hårets fyllighet. Använd schampot under hela behandlingsperioden.

BC Hair Activator                     Storlek, rek. konsumentpris

Shampoo                                250 ml, 239 kr
Serum                                     7x10 ml, 319 kr
Tonic                                      100 ml, 249 kr

BC Bonacure säljs endast hos frisör och i utvalda webshoppar.