NYA ”IGORA ROYAL Mixes Collection inspired by PANTONE

Schwarzkopf Professional är glada att kunna presentera NYA ”IGORA ROYAL Mixes Collection inspired by PANTONE”

Schwarzkopf Professional har gått samman med PANTONE Color Institute – global färgexpert och trendspanare – för att presentera en unik uppsättning av 18 nya IGORA ROYAL-blandningar inspirerade av de trendiga färgvärldar som identifierats av PANTONE. Två färgvarumärken som hyllar färgperfektion i ett kraftfullt samarbete.

Som frisör är det viktigt att veta hur man blandar olika nyanser för att göra kunderna nöjda och kunna ta fram unika färger som bara frisören kan återskapa. Färger är också ett lekfullt sätt för frisören att öka kreativiteten samtidigt som hon ger kunderna möjlighet att få ett personligt uttryck.

"Färg är avgörande för oss under hela vårt liv: från maten vi äter till naturens skönhet – färger definierar vår värld. De är det första du minns och det sista du glömmer, färg identifierar den vi är och det vi omger oss med."

• Vice President PANTONE Color Institute, Laurie Pressman

Schwarzkopf Professional tillsammans med PANTONE Color Institute hyllar färg och har båda ett starkt engagemang för färgperfektion och i detta samarbete lyfter de fram möjligheten för frisörer att skapa trendiga färgblandningar och looker med den permanenta hårfärgen IGORA ROYALs befintliga sortiment. PANTONE påbörjade processen genom att identifiera säsongens nyckelfärgtrender, som sedan ledde till tre distinkta färgvärldar: Novel Comfort, Quintessential och E-phoria.

Schwarzkopf Professionals Globala Färgambassadörer Lesley Jennison och Arjan Bevers, samt det kreativa teamet X-presion och Färgutbildare Josie Vilay, översatte sedan dessa färgtrender som förutspåtts av PANTONE Color Institute till 18 IGORA ROYAL-blandningar, där varje blandning matchar en officiell PANTONE-färg från deras Fashion, Home & Interior Color Systems. Nya “Mixes Collection” hyllar de obegränsade möjligheter som IGORA ROYALs färgportfölj erbjuder, där varje trendfärg skapats genom att två eller tre nyanser ur befintlig färgsortiment blandats samman.

De nya IGORA ROYAL-blandningarna har väckts till liv i sex kraftfulla looker i Schwrzkopf Professionals Essential Looks 2:2021 INSCAPE Collection och representerar nyckelriktningarna inom mode, klipptekniker och hårfärg.

Vi presenterar IGORA ROYAL Mixes Collection inspired by PANTONE

Färgvärld 1 – Novel Comfort

En palett av jordnära färgar inspirerade av naturen som uttrycker vår önskan om värme och enkla nöjen. De uppmuntrar oss att ta ett steg tillbaka för att njuta av en långsammare och mer organisk livsstil. Dessa tidlösa färger belyser vår inre önskan efter att göra rätt prioriteringar och värderingar när vi söker efter en mer hälsosam livsstil.

“Jag vill att mina färger ska smälta samman och skapa lugna men samtidigt levande färger som ger en känsla av harmoni, skönhet och säkerhet. En känsla av att vara en del av jorden.”

– Global Ambassadör, Lesley Jennison

Färgvärld två – Quintessential

Denna färgvärld återspeglar vårt förhållande till arv, ingjuter en retrokänsla i våra drömma om nostalgi. En grupp glada blommiga nyanser, med en underton av askgrå toner illustrerar vår önskan om positivitet och förbättring.

“Jag blev så inspirerad av PANTONEs trender. Vi har arbetat med grått och rosa ett tag nu men detta är en ny version som är så 2021!”

– Global Färgambassadör, Arjan Bevers

Trend tre – E-phoria

Denna trend är en serie extravaganta, djärva och livfulla färger som hyllar självförverkligande i en allt mer teknisk värld. Dessa färger sträcker sig från mörk lila till livfullt röda och koppartoner som skapar glädje och lyfter humöret.

“I Spanien älskar vi livfulla färger. Rött är passionens och förförelsens färg och fångar uppmärkmärksamheten. Det var otroligt roligt att skapa de här nya nyanserna.”

– Färgexperimentalister, X-presion

Upptäck hela kollektionen på schwarzkpfpro.com – glöm inte att hänga med i de senaste nyheterna genom att följa @schwarzkopfpro / schwarzkopfprosverige på Instagram.

Du kan också se blandningarna komma till liv i Essential Looks INSCAPE Collection via essentiallookscollection.com.

Relaterat innehåll