Bondtech AB stod för Årets innovation i Jönköpings län 2018

Almi och Science Park delade på Jönköpingsgalan den 21 april ut priset för Årets innovation i Jönköpings län. Under kvällen stod det klart att Bondtech AB kammade hem priset för sin produkt Bondtech Dual Drive Extruder, en helt ny typ av materialmatare till 3D-skrivare som avsevärt ökar prestandan såväl i hastighet som i ökad kvalitet på utskriften.

Utmärkelsen Årets innovation belönar kreativa idéer som omsätter nya möjligheter i praktiken. Priset delas ut till ett företag som med ny teknik, hög ambition och drivkraft visat på god tillväxtpotential.

Priset delades av Almi och Science Park ut till Martin Bondéus, grundare av Bondtech AB under årets Jönköpingsgala. Motiveringen till vinnaren lyder:

”Genom idogt arbete, med start i källaren, har denna entreprenör visat att det går att bygga en internationell succé på kort tid – även inom hårdvarubranschen. Inom loppet av tre år har företaget gått från idé till utveckling och lansering av en produkt som nu exporteras till över 50 länder. Årets innovation löser inte bara ett på marknaden välkänt problem med avsevärt ökad kvalitet som resultat; den har också lyckats revolutionera marknaden genom att intressera både slutanvändare och tillverkare.”

Martin Bondéus är entreprenören från Värnamo som genom Bondtech AB utvecklat innovationen Bondtech Dual Drive Extruder – en unik produkt som på kort tid blivit en internationell succé.

- Det känns väldigt roligt att få ett kvitto på sin idé. Det ligger mycket hårt arbete bakom produkten och det känns kul att få uppmärksamhet för det, säger Martin Bondéus om vinsten.

Almi och Science Park ser fram emot att fortsatt jobba med företaget för att skapa ett storbolag som bidrar till tillväxt och jobbtillfällen i regionen.

Tidigare har bland andra Inventech Europe AB, FGRS – Flue Gas Recovery SwedenInero, DreamyDot, CombiQ och Infobric tilldelats utmärkelsen Årets innovation.

• science park jönköping
  • utmärkelse