Internationell start-up tävling till Jönköping

Information in English below.

Betapitch är en internationell start-up tävling grundad av Betahaus Berlin som i år genomförs i Wien, Sofia, Hamburg, Tirana, Lissabon, Kairo, Seol och Jönköping.

På varje ort väljs 8 tävlande ut som får pitcha sin affärsidé inför en jury. Vinnaren får en biljett till finalen i Berlin den 15 oktober där man får presentera sin idé inför internationella investerare och har chans att vinna 5 000 euro och en resa till Silicon Valley.

Vinnaren i Jönköping får rådgivning av Science Park Jönköping, kontorsplats i 6 månader i co-workingytan Spark samt hjälp med marknadsföring och presentationsmaterial av Bolt Kommunikation. Fler priser presenteras under våren.

- Science Park har ett pågående samarbete med Betahaus och andra start-up miljöer i Berlin och vi tycker det är roligt att vi även på det här sättet kan knyta den internationella start-up scenen till Jönköping säger Calle Andersson affärsutvecklare på Science Park.

Betapitch arrangeras av Science Park Jönköping AB och är en del av Do IT Summit – en mötesplats med inspiration och kunskap för alla intresserade av entreprenörskap. Betapitch och DoIT Summit genomförs i Jönköping den 10 maj.

Mer information:

www.betapitch.net

www.doitsummit.com

In English:

BETAPITCH is an international startup competition initiated at Betahaus and now connecting coworking spaces and community all around the globe. Here applying startups compete for awesome prizes and together make an inspiring event packed with great ideas and visions!

Out of all the applying startups the 8 best ones are invited to pitch at BETAPITCH JÖNKÖPING May 10th in front of the jury and the startup crowd and compete for the great pizes. The winner wins a trip to Berlin and gets to pitch at BETAPITCH | global & Investors Day on October 15th. This is the day when you meet the most important players of the startup scene.

www.betapitch.net

• doitsummit