Melaud och Carefox från Science Park vinner 300 000 kronor var från VINNOVA

15 företag har vunnit 300 000 kronor vardera i VINNOVAS satsning VINN NU. Bland de utvalda finns två bolag från Science Park JönköpingMelaud, som utvecklar smarta hörlurar med flera applikationsområden och Carefox som utvecklar en IT-plattform för att effektivisera schemaläggning, insatsplanering och dokumentation i privat hemtjänst

- Vi är enormt stolta och hedrade över att vara ett av de bolag som fick utnämningen i ett tufft startfält. Pengarna ger oss möjlighet att utveckla nya funktioner i Carefox och därmed snabbare möta den stora efterfrågan vi upplever från våra kunder berättar Kristian Hyttinen på Carefox.

- Vi är mycket tacksamma för detta lägliga kassatillskott - en perfekt midsommarpresent! I VINN NU är det nationell konkurrens och investeringen är en bekräftelse på att vi är på rätt väg. Pengarna kommer i första hand att användas till att utveckla vår affärsmodell och etablera samarbeten med nyckelintressenter säger Sammy Pergament på Melaud.

Utlysningen VINN NU genomförs under våren 2014 som en tävling för aktiebolag under ett år som har utvecklat eller är på väg att utveckla en unik och innovativ produkt, metod eller tjänst som ännu inte finns på marknaden. Våren 2014 riktar sig tävlingen till företag med unga personer (18-30 år) i ledningen. Vinstsumman är 300 000 kr per företag där minst hälften ska användas till förberedande affärsutvecklande aktiviteter.

- Insatser som VINN NU betyder mycket för unga innovativa bolags möjlighet att växa och utvecklas. Vi är givetvis både stolta och glada över att bolag från vår inkubator åter har bedömts stå sig väl i den nationella konkurrensen, det visar att vi på Science Park jobbar med drivna entreprenörer och bolag med tillväxtpotential, säger Gustav Österström, ansvarig för affärsutveckling på Science Park.

• start-up
  • entreprenör
  • vinn nu
  • vinnova
  • melaud
  • carefox

Science Park Jönköping är en mötesplats för kunskapsintensiva företag och drivna entreprenörer med förmågan att se möjligheter i nya tekniker och affärer. Vi erbjuder affärsutveckling och  finansieringsmöjligheter för att utveckla affärsidér till bärkraftiga företag i en kreativ miljö vid Högskolan i Jönköping.