Iver etablerar sig i Science Park Skövde

Iver har etablerat ett nytt kontor för drygt 20 medarbetare i Science Park Skövde. Företaget utvecklar och levererar tjänster inom IT-drift, högsäkerhetslösningar och applikationsutveckling till medelstora och stora företag och organisationer samt till offentlig sektor.

Med säte i Stockholm verkar Iver i Sverige och Norge med en agenda att fortsätta sin nordiska expansion. Närheten till kunder och nya medarbetare gör att Iver nu etablerar sig i Science Park Skövde.

- Vi fortsätter vår tillväxtresa genom att etablera ytterligare ett kontor nära våra kunder och det känns jättebra att vi nu invigt våra nya kontor i Science Park Skövde. Genom nära relationer med våra kunder kan vi få förståelse för kundens verksamhet och genom våra lösningar hjälpa kunden att uppnå sin fulla potential, säger Fredrik Johansson, kontorschef för Ivers etablering i Skövde.

Kenneth Alfelt är ansvarig för etableringar vid Science Park Skövde AB. Han är också nöjd med att Iver valt Science Park Skövde för sin fortsatta expansion.

- Iver blir ett intressant komplement till parkens erbjudande genom sina tjänster inom högsäkerhetslösningar och applikationsutveckling. Iver är en starkt kommande spelare på den nordiska IT-driftmarknaden, säger Kenneth Alfelt.

- Närheten till våra kunder i regionen har varit avgörande för vår etablering i Skövde men vi ser också närheten till högskolan som ett stort plus. Läget i Science Park Skövde ger oss bättre förutsättningar att knyta värdefulla kontakter med framtida medarbetare, säger Fredrik Johansson.

Fredrik.Johansson@iver.se

kenneth.alfelt@scienceparkskovde.se

• informationsteknologi
  • iver
  • it-drift
  • högsäkerhetslösningar
  • applikationsutveckling
  • företag
  • expansion

Kort om Science Park Skövde

Science Park Skövde är en mötesplats för företag och talangfulla personer som vill göra något stort med sina idéer. Våra fokusområden är digitalisering och informationsteknologi, med spetsområden inom fintech, dataspel och virtual manufacturing. Science Park Skövde finansieras av Skövde kommun, Västra Götalandsregionen, Skaraborgs kommunalförbund, Vinnova och EU. Läs mer på www.scienceparkskovde.se.