Pagero öppnar lokalkontor i Gothia Science Park, Skövde

Pagero öppnar lokalkontor i Gothia Science Park, Skövde

Den 1 april i år införs lagkrav på e-faktura för företag och organisationer i Sverige. Pagero arbetar med digitala lösningar för att underlätta olika affärsprocesser och expanderar nu för att stödja digitaliseringen av svensk offentlig sektor. De har valt att öppna ett lokalkontor på Gothia Science Park i Skövde.

Beslutet är i linje med företagets fokus att hjälpa företag och organisationer i Sverige att digitalisera sina affärsprocesser för att uppfylla det kommande svenska lagkravet.

– Att Pagero väljer Skövde och Gothia Science Park stärker vårt Fintech-kluster. Det är också ett bevis på att vår miljö har en växande roll i branschen, säger Kenneth Alfelt, etableringsansvarig vid Gothia Science Park.

Jonas Lehnér är Key Account Manager Public Sector vid Pagero. Han är också nöjd med att kunna öppna ännu ett lokalkontor på en strategisk plats i Sverige.

– Nu har vi fyra svenska kontor. Förutom vårt huvudkontor i Göteborg har vi lokalkontor i Stockholm, Östersund och Skövde. Det känns väldigt bra att ha en tydlig närvaro i Sverige eftersom det är en viktig marknad för oss med en stor kundbas som växer snabbt, säger Jonas Lehnér.

Läs mer om Pagero på deras webbplats.

Gothia Science Park är en mötesplats för företag och talangfulla personer som vill göra något stort med sina idéer. Våra fokusområden är digitalisering och informationsteknologi, med spetsområden inom fintech, dataspel och virtual manufacturing. Gothia Science Park finansieras av Skövde kommun, Västra Götalandsregionen, Skaraborgs kommunalförbund, Vinnova och EU. Läs mer på www.gsp.se.

A Game Changer for your business

Science Park Skövde is a playground for innovation for the most important players of the future. The entrepreneurs. The Game Changers.

Science Park Skövde är en mötesplats, ett community och ett innovativt ekosystem inom IT, smart industri och spelutveckling som möjliggör framtidens hållbara lösningar, tjänster och digitala upplevelser. Genom att erbjuda en innovativ arena, där vi stöttar idéer, utveckling och tillväxt, hjälper vi företag, entreprenörer och startups att växa och lyckas så att de inte bara kan göra skillnad - utan på riktigt förändra hela spelplanen.

Be a Game Changer. Join the playground for innovation!

Science Park Skövde
Kanikegränd 3B