Pieces Interactive toppar Almis Tillväxtliga

Pieces Interactive toppar årets Tillväxtliga som utses av Almi Väst. Såväl i Skövde som för hela Västra Götaland.
– Det är kul, både för oss och för spelutvecklingsföretag generellt. Det gör att fler får upp ögonen för vår bransch, säger Robert Lazic, företagets vd.

2012 var ett riktigt bra år för Pieces Interactive såväl produktions- som omsättningsmässigt. Det senare finns det nu dessutom svart på vitt på. Spelföretagets omsättningsökning noteras i Almis Tillväxtliga till 306 procent vilket gör dem till vinnare i Skaraborg.
– Det är positivt att få lyfta fram lokala företag som är lönsamma i Skaraborg och att inte all tillväxt bara sker i storstäder, säger Nina Gillbo, kontorschef för Almi Företagspartner i Skaraborg. En titt på Tillväxtligorna för Göteborg, Trollhättan och Borås ger än mer angenäm läsning för Pieces Interactive. Företaget har störst tillväxtökning av alla företag i de fyra områdena i Västra Götaland. Närmast är Göteborgsvinnaren Gotmic AB med 293 procent.
– Spelbranschen är generellt i tillväxt och den här typen av listor som lyfter fram oss är bra. Det gör att fler får upp ögonen för oss och bidrar till att vi stärks som etablerad bransch i landet, säger Robert Lazic som för närvarande har fullt upp med företagets flytt. Pieces tar i dagarna steget från Växthuset till den senaste expansionen i Gothia Science Park.
– Det kommer att bli ett lyft. Nu får vi lokaler som är anpassade för vår verksamhet och produktion. Det känns riktigt bra, slutar Lazic.

Tillväxtligan, topp 3 Skövde
1. Pieces Interactive, Skövde, 309 procent
2. Ventilationsentreprenader i Skaraborg, Töreboda, 165 procent
3. Logistiksystem i Skövde AB, Skövde, 126 procent

(Företag/stad/omsättningsökning i %)

Mer information
Om du vill ha mer information är du välkommen att ta kontakt med Robert Lazic, vd Pieces Interactive AB, 0739-13 96 77, och Nina Gillbo, kontorschef Almi Företagspartner Skaraborg, 0706-25 12 04.

Kort om Tillväxtligan
Tillväxtligan är en lista med de mest snabbväxande företagen i olika delregioner i Sverige. Listan tas fram av Almi Företagspartner med utgångspunkt i fem kriterier:
 - minst 5 anställda
 - minst 5 mkr i omsättning