Progress pitchvinnare i London

Ludosity är på gång. I går vann bolaget The Very Big Indie Pitch på Pocket Gamer Connects i London i stenhård konkurrens.
- Pitchtävlingen innebar att vi gick ut med spelet Progress officiellt, en bra början, konstaterar Joel Nyström, vd på Ludosity AB.

Spelet som Ludosity nu utvecklar heter Progress och kommer att släppas för mobila enheter.
- Vi kommer att släppa spelet för såväl iOS och Android som Windows phone, som har en hektisk dag i London idag.
- Segern har genererat en rad intervjuer och nya affärskontakter så det är full upp, slutar Nyström som i dagsläget inte har något spikat releasedatum för Progress.
Förutom äran mediautrymme och en rad nya kontakter kommer Ludosity att vara med och dela på en prispott med promotiontjänster värd 25 000 dollar samt en specialgjord gameplay trailer.

Mer information
Om du vill ha mer information är du välkommen att ta kontakt med Joel Nyström, joel@ludosity.com.

Sweden Game Arena
I samverkan mellan Högskolan i Skövde, Skövde kommun och Gothia Science Park drivs den gemensamma plattformen Sweden Game Arena för att accelerera dataspelsbranschen i Västra Götaland. Sweden Game Arena samlar hela näringskedjan för dataspelsbranschen, allt från utbildning och företagande till forskning och utveckling. Sweden game Arena samlar för närvarande långt fler än 500 talanger i Högskolan i Skövdes dataspelsprogram, ett 40-tal forskare och lärare, närmare 200 medarbetare i drygt 20 spelföretag samt en dryg handfull affärsutvecklare för utveckling av dataspelsbranschen.