Skövdebaserade ICYOU lanserar mobilspel tillsammans med Benfica

ICYOU AB (Publ) har slutit avtal med ytterligare ett av världens starkaste varumärken inom fotboll.
- S.L. Benfica har precis som FC Barcelona sett styrkan i vår planerade serie av mobila spel samt digitala produkter. Vi kommer att samarbeta med dem kring lanseringen av våra spel under deras varumärke. Det första släppet är beräknat till första kvartalet 2013, säger David Rosén, CTO.

Benfica-kontraktet signerades 12.12.12 och befäster Skövdebolagets strategi att bli den starkaste leverantören i världen av mobil underhållning inom fotbollssegmentet. ICYOU har placerat sin utvecklingsenhet för mobila spel och tjänster i Skövde, i Gothia Science Park. I dagsläget omfattar teamet tio utvecklare.
- Den kreativa miljön i Gothia Science Park och närheten till Högskolan i Skövde ger oss utmärkta förutsättningar att fortsätta växa och leverera förstaklassig underhållning till fans världen över, säger David Rosén, bolagets CTO.
Utvecklingsteamet har fördubblats under senaste halvåret och ytterligare anställningar är att vänta. David Rosén tror på ännu en fördubbling fram till sommaren 2013:
- Vi ser ett kraftigt växande intresse för det vi gör och med den prospektlista vi har måste vi helt enkelt fortsätta att växa för att klara att leverera.

Mer information

Om du vill ha mer information är du välkommen att ta kontakt med David Rosén på +46 (0)733 172882
eller d.rosen@icyougroup.com. Mer information finns även på företagets webbplats.

About ICYOU

ICYOU is an interactive media company and game developer that innovates, imagines and develops brands’ interactivity with its fans and consumers. One of ICYOU’s main goals is finding ways to bridge the interactive experience through our mobile games and virtual spaces, connecting fans to their favorite sports club, athlete, musician or artist.

About S.L. Benfica

Sport Lisboa e Benfica is a Portuguese multi-sports club based in Lisbon, Portugal. Founded on 28 February 1904, Benfica holds the Guinness World Record for the football club in the world with most members.

• icyou
  • benfica
  • lansering

Gothia Science Park är en teknik- och forskningspark med IT-profil. Den består av verksamheter, processer, miljöer och individer. I vår innovationsmiljö växer företag snabbare och mer uthålligt vilket bidrar till såväl regional attraktivitet som regional tillväxt. GSP:s fokusområden är kopplade till Högskolan i Skövde med spets inom Simulering, Beslutsstöd samt Spel för underhållning och lärande.